همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

مرخصی کوتاه‌تر، شادی بیش‌تر

 محققان متوجه شدند استراحت‌های کوتاهتر و با تعداد بیش‌تر در یک دوره تاثیر بیش‌تری از تعطیلات طولانی مدت در شادی شما دارند.

به این ترتیب دانشمندان معتقدند افرادی که از تعطیلات خود در فواصل مجزا استفاده می‌کنند بیش‌تر از افرادی که از همه مدت تعطیلات خود به طور یکجا استفاده می‌کنند احساس شادی دارند.
بر همین اساس محققان معتقدند افرادی از تعطیلات کوتاه استفاده می‌کنند خاطرات شادتری نسبت به افرادی دارند که تعطیلات طولانی‌ مدت دارند.
دن آریلی، یک اقتصاددان در این باره گفت: افرادی که در تعطیلات طولانی به سر می‌برند ممکن است مدتی از زمان خود را صرف کارهای خود کنند و به این ترتیب لذت و شادی آن‌ها در طول تعطیلات ممکن است کاهش پیدا کند.
پروفسور آریلی که در دانشگاه دیوک تدریس می‌کند در این باره گفت: در طی تعطیلات طولانی مدت، روز هفتم مانند روز اول لذت‌بخش نیست، چرا که هیجان روز اول را ندارد. به همین دلیل است که 4 بار مرخصی کردن در طول یک سال شادی بخش‌تر و مفیدتر از یک بار مرخصی گرفتن طولانی‌تر در یک سال است.
البته تعدادی از کارشناسان با این نظریه مخالف هستند. تیم هارفورد نویسنده اقتصادی در این باره گفت: تعطیلات کوتاه مدت همراه با استرس است. چرا که شما در این مدت باید نگران کمبود زمان برای سفر به منطقه مورد نظر خود و بازگشت از آن قبل از پایان یافتن مدت مرخصی خود باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد