همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

خواب خوب شبانه، کلید تقویت حافظه


محققان می گویند: خواب خوب شبانه نه تنها کلید تقویت حافظه است بلکه به انسان کمک می کند تا آینده را نیز تجسم کند.
   
تای ایندین نیوز، "سارا مدنیک" محقق دانشگاه کالیفرنیا و همکارانش اعلام کردند، مرحله خواب رم (حرکت سریع چشم) که در آن رویاهای انسان به بیشترین وضوح خود می رسد نیز برای سیستم حافظه ای انسان مهم است.

در این مطالعه محققان به افراد مورد بررسی چند گروه سه کلمه ای (به عنوان مثال شیرینی، قلب ، شانزده) را نشان دادند و از آنها خواستند تا لغت دیگری را بیابند که با این سه کلمه ارتباط داشته باشد.
در مورد سه کلمه یاد شده پاسخ "شیرین" است.

افراد مورد مطالعه یک بار صبح و بار دیگر بعد از ظهر یا پس از فرو رفتن در مرحله خواب "رم" و یا بدون فرو رفتن در این مرحله خواب مورد آزمون قرار گرفتند.

نتایج این مطالعه نشان داد، عملکردهای صبحگاهی افرادی که به مرحله خواب "رم" فرو رفته بودند تقریبا 40 درصد بهتر بود.

مدنیک گفت: مرحله خواب رم برای جمع بندی تمام اطلاعاتی که بطور روزانه پردازش می کنیم و به خاطر سپردن آن برای استفاده بعدی مهم است.

وی افزود: این مطالعه به ما کمک می کند تا اطلاعات بیشتری درمورد فواید خواب کسب کنیم و به مردم کمک می کند تا برنامه های خواب خود را برای بهروری بهینه و بازیابی حافظه به حداکثر برسانند.

به گفته "دانیل شاکتر" از دانشگاه هاروارد، تحقیق تصویربرداری مغز نشان می دهد که توانایی به یاد آوردن حوادث گذشته اساسا به توانایی افراد برای تصور حوادثی که هنوز رخ نداده اند و حتی شبیه سازی اتفاقات آتی وابسته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد