همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

روان شناسی خانواده

● آرامش روانی برای نوزادان با یک نوع شیوه خواب

از آنجا که خواب تاثیر روانشناختی غیرقابل انکاری در آرامش نوزادان دارد، دانشمندان دریافتهاند که والدین حتما باید یک نوع شیوه خواب برای نوزادان خود انتخاب کرده و آن را تغییر ندهند.

براساس مطالعهای که در نشریه خواب به چاپ رسیده است، برای نوزادانی که از یک نوع شیوه خواب استفاده میشود شرایط محیطی، آرامشبخشتر به نظر میرسد.

به گفته دانشمندان دانشگاه سنت ژوزف در آمریکا، نکته اصلی در این میان پایداری والدین در این زمینه است به طوری که باید مراقب شیوه خواب نوزادان خود باشند.

● ارتباط اعتماد بهنفس با پیشبینی داستانهای جنایی

اعتماد بهنفس باز هم سوژه تحقیقاتی روانشناسان شده است به طوری که تازهترین تحقیقات نشان داده است افرادی که اعتماد بهنفس کمی دارند بیشتر از دیگران داستانهای جنایی و کارآگاهی را ترجیح میدهند. مطالعات روانشناختی صورت گرفته در آمریکا و آلمان نشان میدهد افرادی که سطح بالایی از اعتماد بهنفس دارند، معمولا از داستانهایی لذت میبرند که برخلاف انتظار همگان به پیش رفته و پایان یابد.

در این مطالعه از ۸۴ دانشجوی آلمانی آزمایشهای روانشناسی و شخصیتی گرفته شد و از آنها خواسته شد تا یک مساله مرموز کوتاه را ارزیابی کنند.

بررسی نهایی نشان داد افراد با اعتماد بهنفس پایین دوست دارند احساسی همسو با مرتکب شونده یک جنایت داشته باشند تا شاید خود را یک مهره برتر نشان دهند.

● عادتهای مفید جوان ماندن

مشاورین خانواده و روانپزشکان توصیههای مختلفی را برای زنده نگاه داشتن احساس جوانی در انسان ارائه میکنند. موارد ارائه شده در زیر از جمله این توصیهها است که میتواند طراوت، شادابی و جوانی را در زندگی شما به ارمغان بیاورد، به آنها عمل کنید.

۱) به ارقام و شاخصهای غیرضروری همچون سن، قد، رنگ، نوع مو و... توجه نکنید. کنترل برخی از آنها خارج از محدوده تواناییهای ماست و سعی در تغییر برخی دیگر جز رنج و عذاب چیزی برای شما نخواهد داشت.

۲) با دوستان شاداب خود ارتباط داشته باشید، افراد ناراحت، روحیه شما را ضعیف میکنند.

۳) سعی کنید همیشه در حال آموختن باشید مثلا در زمینه کامپیوتر، یک رشته هنری، باغبانی و یا هر چیز دیگر. هرگز نگذارید مغزتان بیکار باشد، مغز تنبل خانه شیطان و بیماریهای روانی است.

۴) از چیزهای ساده لذت ببرید و هرگز از مسائل کوچک رنجیده خاطر نشوید.

۵) هفتهای چند بار با صدای بلند و طولانی و تا زمانیکه به نفسنفسزدن بیفتید بخندید، تحقیقات نشان میدهد خنده حتی اگر مصنوعی باشد برای انسان مفید است.

۶ـ ناراحتیهای زندگی را تحمل کنید و در صورت نیاز غصه بخورید زیرا تنها فردی که تا آخر عمر با ماست خودمان هستیم، غمخوار خود باشید.

۷) خود را با آنچه که به آن علاقه دارید سرگرم کنید مثلا خانواده، موسیقی، اتومبیل، گیاهان، حیوان خانگی، سوغاتی و یا دیگر سرگرمیهای مورد علاقه.

۸) از سلامتی خود مراقبت کنید. اگر سلامتید، سلامت خود را حفظ کنید اگر سلامتی شما ناپایدار است آن را بهبود بخشید و اگر خودتان نمیتوانید از عهده این کار برآیید از دیگران کمک بگیرید.

۹) از سفرهای بد و خسته کننده پرهیز کنید، سفرهایی که بیش از آنکه برای شما چیزی داشته باشد شما را خسته کرده و آزار دهد. بهجای آن میتوانید آخر هفتهها را با خانواده یا دوستان به تفرجگاهها بروید.

۱۰) در هر فرصتی به کسانی که دوستشان دارید ابراز علاقه کنید.

۱۱) فراموش نکنید که خوشبختی جمع زمانهای حال است، از گذشته درس بگیرید، به فکر آینده هم باشید اما در زمان حال زندگی کنید. از بزرگترین مشکلات دست نیافتن به خوشبختی آن است که همواره تاسف گذشته را بخوریم و نگران آینده باشیم.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد