همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

آدمیزاد از دینامیت خطرناک‌تر است!

فیل‌ها سال‌ها است که آموخته‌اند انفجار دینامیت فقط صدای بلندی دارد و برای آن‌ها بی‌خطر است. اما انسان‌ها شکارچی فیل‌ها و دشمن درجه یک آن‌ها هستند و فیل‌ها به خوبی این موضوع را درک می کنند

 فیل‌ها بر خلاف جثه بسیار بزرگی که دارند،‌ موجودات آرامی هستند که از بشر آسیب‌های فراوانی خورده‌اند. شاید به همین دلیل هم این همه از انسان‌ها می‌ترسند. محققین دانشگاه کورنل واقع در نیویورک آمریکا در مطالعه‌ای جالب و تعجب‌آور به این نتیجه رسیده‌اند که فیل‌ها از آدم‌ها خیلی بیشتر از صدای انفجار دینامیت می‌ترسند، در حدی که به خاطر حضور انسان‌ها برنامه و رفتار طبیعی روزمره خود را به هم می‌ریزند اما نسبت به صدای انفجار  دینامیت هیچ عکس‌العمل خاصی مبنی بر ترس از خود نشان نمی‌دهند، این در حالی است که صداهایی مانند انفجار دینامیت برای اغلب موجودات یک صدای تهدید کننده و ترسناک به حساب می‌آید.

بر اساس گزارشی که نیوساینتیست منتشر کرده، این مطالعه در یک پارک ملی واقع در نزدیکی مناطق اکتشاف نفت انجام گرفته است. محققین متوجه شده‌اند که زمان‌هایی هم به نظر می‌رسد عملیات اکتشاف و انفجار دینامیت‌ها فیل‌ها را می‌ترساند، در واقع زمان‌هایی است که انسان‌ها زیاد رفت و آمد دارند و در واقع انسان‌ها دلیل ترس هستند نه انفجار دینامیت‌ها.

این محققین می‌گویند این فیل‌ها به احتمال زیاد طی سال‌های طولانی یاد گرفته‌اند که صدای انفجار فقط یک صدای بلند است و در حقیقت هیچ خطری برای آن‌ها ندارد در حالی که انسان‌ها سال‌ها است که آن‌ها را شکار می‌کنند و دشمن درجه یک فیل‌ها به حساب می‌آیند و فیل‌ها این را خیلی خوب می‌دانند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد