همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

چاقی خطر سزارین را افزایش می‌دهد

 هرچه وزن یک زن در هنگام زایمان بیش‌تر باشد به همان میزان خطر عمل سزارین افزایش پیدا می‌کند.

تقریبا از هر سه زایمان در کشور آمریکا یک مورد به صورت سزارین انجام می‌شود، عملی که هم برای مادر و هم برای کودک ممکن است با خطراتی همراه باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به عفونت، خونریزی و حتی خارج کردن رحم اشاره کرد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها معتقد است نرخ سزارین نسبت به اواسط دهه 90 نزدیک به 50 درصد افزایش پیدا کرده است.
دکتر میشل کمینیارک از دانشگاه ایندیانا در این باره گفت: ما در برخورد با افراد دارای اضافه وزن و بسیار چاق با مشکلات زیادی روبه رو هستیم و افزایش خطر سزارین یکی از این مشکلات است.
برای بررسی دقیق‌تر این موضوع، ما اطلاعات پزشکی 125 هزار زن را از موسسه ملی سلامت و بارداری امن را در بین سال‌های 2002 تا 2008 جمع‌آوری کردیم.
در مجموع این مطالعات مشخص شد نزدیک به 14 درصد از زنان فرزند خود را با روش سزارین به دنیا آورده‌اند. این تحقیقات نشان می‌دهد با هر واحد افزایش در شاخص جرمی بدن یک زن باردار خطر نیاز به سزارین نزدیک به 4 درصد افزایش پیدا می‌کند.
البته دانشمندان هم‌چنین کشف کردند که این خطر به فاکتورهای دیگری مانند این که آیا یک زن قبلا هم زایمان داشته است یا خیر مرتبط است. خطر سزارین در زنانی که فرزند اول خود را به دنیا می‌آورند به ازای هر واحد افزایش شاخص جرمی نزدیک به 5 درصد و برای زنانی که فرزند اول خود را با سزارین به دنیا آورده‌اند این موضوع در مورد فرزند دوم نزدیک به 2 درصد افزایش پیدا می‌کند.
به هر حال کارشناسان معتقدند زنان چاق حداقل قبل از تصمیم برای باردار شدن بهتر است برای کاهش وزن خود تلاش کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد