همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

رازهای ارتباط زناشویی موفق

هر رابطه زناشویی نیاز به پایه ای محگم دارد تا اگر رابطه پُر دوام باشد بتواند بر آن استوار گردد. پاولا هال که یک روان درمانگر ارتباطات است نگاهی دارد به هفت مورد اساسی که ارتیاط زناشویی موفق را بوجود می آورند.

1-خودتان را دوست بدارید

اگر خود را دوست نداشته باشید، باور کردن اینکه دیگران نیز شما را دوست دارند برایتان سخت خواهد بود.اعتماد به نفس فاکتور مهم یک رابطه ی سالم است. اگر حقیقتا خوتان را دوست داشته باشید،با وجود هر شکست و ضعفی که ممکن  است داشته باشید احساس  اطمینان  خواهید داشت.زمانیکه در درونتان احساس اطمینان و امنیت دارید، می توانید از اینکه در کنار همسرتان هستید و به خاطر لذتهایی که او به زندگیتان آورده است لذت ببرید، نه به خاطر اینکه  احساس می کنید برای زنده بودن به آنها نیاز دارید.

برای دریافت نکات بهتر در مورد اعتماد به نفس  مقاله های تقویت  اعتماد به نفس را ببینید.

اگر تجارب بدی در گذشته داشته اید،بهتر است که با یک دوست مطمئن یا یک مشاور در مورد این تجارب صحبت کنید و روی آنها کار کنید.ممکن است تکیه کردن به همسرتان و اطمینان کردن به او برای قوت قلب دادن به شما، جذاب باشد، اما هر چه از نظر شخصی با قدرت تر عمل کنید رابطه تان با همسرتان متعادلتر و با مستحکم تر خواهد بود.

2-همسرتان را دوست داشته باشید

روابط سالم بین دو نفر رخ می دهد که آن دو واقعاً یکدیگر را دوست داشته باشند. البته اینکه در مورد عشق و محبت با هم صحبت کنید ممکن است رمانتیکتر باشد.اما اینکه  به یاد داشته باشیم  که عشق احساسی است که می آید و میرود مهم است.

اگر خالصانه یکدیگر را دوست داشته باشید ،از با هم بودن لذت ببرید ،با آنجه طرف مقابل فکر می کند و رفتار می کند موافق باشید،و رویاها و آرزوهای مشابهی را در زندگی مشترکتان داشته باشید ،در نتیجه احساسات عاشقانه تان هرگز خیلی از شما فاصله نخواهند گرفت.

بسیار مهم است که به همسرتان بگویید که او را دوست دارید. سخنان مشوقانه و حامیانه، اعتماد و احترام ایجاد می کند. با استفاده از ستایش و تعریف، اعتماد به نفس آنها را بالا میبرید.

3-زمان مفید به وجود آورید

اهمیت هر چیز به مقدار زمانی بستگی دارد که ما میخواهیم به آنها اختصاص دهیم. هنگامی که یک زوج برای نخستین بار هم میرسند در ابتدا بطور غریزی به این ارتباط  اولویت می دهند. اما با گذشت زمان و پرمشغله تر شدن زندگی به واسطه کار و فرزندان، معمولا  لیست این اولویتها به کلی بهم میریزد.

اگر بصورت معمول زمانی را بصورت مفید با هم نمی گذرانید، این احتمال موجود است که بین شما و همسرتان فاصله بیفتد. شاید اختصاص این زمان به این معنا باشد که سایر فعالیهایتان را قربانی آن کنید. ولی بیاد داشته باشید که این کار در واقع یک سرمایه گذاری برای شادی شما در آینده است.

4-برقراری ارتباط

ایجاد یک ارتباط خوب برای داشتن یک رابطه سالم، امری ضروری است.این تنها راهی است که شما میتوانید به شریکتان نشان دهید که شما که هستید،چه می خواهید و چرا اینگونه رفتار میکنید.صحبت کردن همان راهی است  که با آن به یکدیگر اجازه ورود به حریم هم را می دهیم.

بهتر ارتباط برقرار کردن یعنی یادگرفتن این نکته است که به وضوح و صادقانه، دقیقاً احساس و نظرمان را ابراز کنیم.این موضوع همچنین می تواند گوش دادن بدون قضاوت به همسرتان باشد.

برای آگاهی بیشتر به مقاله بگویید و بشنوید مراجعه کنید.

5-درست بحث و مشاجره کنید

مهم است بپذیرید که بحث،قسمت معمول واجتناب ناپذیر یک رابطه است.همه ما منحصر به فردیم پس باید تفاوتهای مخصوص خودمان را داشته باشیم. زوجهایی که با یکدیگر درست بحث می کنندنمی بایست نگران این باشند که همواره با هم موافق نیستند. یک مباحثه خوب و منطقی  یک موقعیت بسیار خوب برای تقسیم احساسات و تقویت  عهد و پیمان مشترکتان از طریق رسیدن به نتیجه ای که هر دوی شما از آن راضی هستید است. اینگونه که  هر دو شما به نتیجه ای میرسید که از آن راضی هستید.

و این امر میتواند تجربه ای باشد برای اینکه هر دو شما به جایی برسید که از ارتباطتان احساس اطمینان داشته باشید و به یکدیگر احساس نزدیکی بیشتر کنید.

6-هر روز یکدیگر را لمس کنید

لمس و برخورد فیزیکی یکی از نیازهای حیاتی بشراست.مطالعات نشان داده اند که بدون عنصر لمس  بسیاری از حیوانات –همچنین انسان ها- در کودکی خواهند مرد.مورد نوازش قرار گرفتن همچنین باعث کاهش فشار خون شده مسکن های طبیعی ای به خوبی آکسیتوسین که  ماده ای ضروری برای روابط دوطرفه انسانهاست، در مغز منتشر میکند.برای اطلاعات بیشتر به تماس محرک جنسی مراجعه کنید.

تماس قدرت  آرامش دادن و پشتیبانی، حمایت و تشویق، آرامش و البته تحریک جنسی را دارد. هر زوجی میدانند که زندگی جنسی آنها دوران رکود موقتی هم دارد، اما نیاز جسمانی ما به محبت فیزیکی، هرگز تغییر نمی کند.

7-تغییرات را بپذیرید

انسانها طی سالهای زندگیشان تغییر میکنند و این  تغییرات است که میتواند روابط آنها را زنده نگه دارد. زندگی هم تغییر می کند- البته نه همیشه آنطور که می خواهیم. تغییر میتواند فرصتهای  خوبی را برای رشد و صمیمیت بیشتر فراهم کند، و البته می تواند مضر هم باشد. و این به معنی یک ترتیب دادن یک شیوه ی جدید فکرکردن  یا یک شیوه ی نوین زندگی است.یا اینکه بگذاریم اتفاقات آشنا و بی ضرر قبلی همانگونه پیش بروند.

در روابط موفق، زوجها یاد میگیرند که باهم دیگر تغییر کنند و خودشان را با شرایط وفق دهند.آنها میپذیرند که تغییر یک جز اجتناب ناپذیر زندگی هر انسانی است  لذا خواه ناخواه از یکدیگر  پشتیبانی میکنند.

رعایت کردن تمامی هفت مورد ذکر شده  کار ساده ای نیست  اما هرچه بیشتر بتوانید روی قواعد اساسی مدیریت کنید متقابلا می توانید روابط قویتری  با هم داشته باشید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد