همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

تشخیص سرطان با نفس

دانشمندان در حال کار بر روی یک آزمایش تنفسی هستند که می‌تواند سرطان را تشخیص داده و حتی نوع آن را معین کند.

اولین نتایج مطالعات آن‌ها که در نشریه سرطان انگلستان به چاپ رسیده است نشان می‌دهد سنسورهای ساخت این دانشمندان می‌توانند بین سرطان ریه، سینه، روده و پروستات تمایز قائل شوند و بدون توجه به سن، جنسیت و شیوه زندگی یک فرد وجود سلول‌های سرطانی را در بدن او تشخیص دهند.
تحقیقات قبلی نیز نشان داده بود می‌توان با بررسی و آزمایش نفس یک فرد سالم یا بیمار بودن او را مشخص کرد.
این سنسورها دارای نانوذرات طلا هستند که می‌توانند میزان ترکیبات ارگانیک فرار را که در هر میلیارد ذره دارای تعداد محدودی هستند شناسایی کنند. این ذرات در نفس بیماران سرطانی به میزان بیش‌تری وجود دارند.
این روش جدید می‌تواند وجود بیماری در یک شخص را حتی قبل از آن‌که تومورهای سرطانی در بدن او شروع به رشد کرده و توسط اشعه ایکس شناسایی شوند تشخیص دهد.
پروفسور آبراهام کوتن که این تحقیقات را انجام داده است در این باره گفت: این مطالعات نشان می‌دهد که می‌توان با استفاده از بینی الکترونیکی نفس یک بیمار را از یک فرد سالم تمایز داده و حتی بتوان نوع سرطان را نیز در آن مشخص کرد
امیدهای زیادی وجود دارد که این روش جایگزین ابزارهای فعلی برای تشخیص سرطان شود که علاوه بر سرعت از بسیاری از عوارض ناخواسته مانند قرار گرفتن در برابر پرتوهای مضر به دور هستند.
هم زمان با رشد سلول‌های سرطانی در داخل بدن، سطح این سلول‌ها مواد شیمایی منتشر می‌کنند .محققان متوجه شدند که می‌تواند با استفاده از سنسورهای خاصی وجود این مواد شیمایی را در نفس فرد بیمار تشخیص داد.
البته این تحقیقات هنوز در مراحل اولیه خود به سر می‌برند و هنوز هم بررسی‌ها در این زمینه ادامه دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد