همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

رابطه سوسیس و ابتلا به سرطان مثانه

پژوهش جدید دانشمندان ابعاد جدیدی از مضرات سوسیس برای سلامت افراد را روشن کرد.

 تلگراف نوشت: مصرف گوشت‌های فرآوری شده مانند سوسیس احتمال ابتلا به سرطان مثانه را تا یک سوم در افراد افزایش می‌دهد.

بنابر این گزارش نوع نمکی که هنگام فرآوری به این نوع از گوشت‌ها افزوده می‌شود، با خطر ابتلا به سرطان مثانه ارتباط مستقیم دارد.

پژوهش‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهد نیترات و نیترات سدیم که از انواع نمک‌هایی هستند که برای فرآوری به این گوشت‌ها افزوده می‌شوند، هنگام هضم غذا و در واکنش با اسید معده به ترکیبات نیتروز تبدیل می‌شوند.

این پژوهش طی 8 سال، بر روی 300 هزار زن و مرد آمریکایی در بازه سنی 50 تا 71 سال انجام گرفت، در پایان این دوره 854 تن از این افراد به سرطان مثانه مبتلا شده بودند.

دانشمندان با بررسی این مبتلایان دریافتند افرادی که در رژیم غذایی خود بالاترین میزان نیترات را نسبت به دیگران داشتند، 29 درصد بیشتر به سرطان مثانه مبتلا شده بودند.

دکتر آماندا کراس، رئیس این تیم پژوهشی می‌گوید: نتایج پژوهش ما اهمیت بررسی ترکیبات افزودنی به گوشت و ارتباط آن با ابتلای افراد به انواع سرطان را بیشتر می‌کند.

تاکنون گزارش‌های علمی زیادی مبنی بر افزایش ابتلا به سرطان در افراد در اثر مصرف گوشت قرمز و گوشت‌‌های فرآوری‌شده منتشر شده است.

به عنوان نمونه پژوهشی که در سال گذشته و توسط دانشمندان دانشگاه آکسفورد انجام شد از افزایش ابتلا به بعضی از انواع سرطان‌ها در اثر مصرف این مواد حکایت داشت.
همچنین پژوهشی که دانشمندان اروپایی در سال 2005 انجام دادند نیز نتایج مشابهی داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد