همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

موجودات رنگارنگ و عجیب و غریب

دانشمندان مسئول «سرشماری و بررسی زندگی زیر آب» (سی او ام ال-کمل) پروژه‌ای 10 ساله برای کشف موجودات و مخلوقات اقیانوس‌های جهان اطلاعاتشان را منتشر کردند.

اژدها ماهی
این اژدها ماهی که در آب های اطراف استرالیا پیدا شده ، یکی از گونه‌های بسیاز غیرعادی است.

ستاره
علاوه بر گونه‌های جدید و ناآشنا برای دنیای علم، این سرشماری ارگانیسم‌های و موجودات فراوان و شناخته شده مانند این ستاره شکننده اسفنجی را نیز ثبت کرده که طبق معمول در آب‌های کارائیب دیده شده است.

ونوس

این موجود، معروف به دام پرنده ونوس یکی از گونه‌های اعماق دریاست که در فهرست یافته ها جای گرفته است.دام پرنده در خلیج مکزیک در عمق حدودا 1500 متری پیدا شده است.

صدف حلزونی

دانشمندان پروژه کمل این صدف حلزونی عنکبوتی را که حلزون دریایی بسیار بزرگی است در حین کار در آب های محدوده چین پیدا کردند. این موجو می تواند از نظر طولی بیش از 30 سانتی متر رشد کند.

شکم‌پایان

پژوهشگران می گویند این گونه‌های شکم‌پایان- که حلزون بی صدف و صدف دار را دربرمی‌گیرد-را در لاشه یک عنبرماهی(نهنگ عنبر) در بستر دریای نزدیک ژاپن پیدا کرده اند

کرم زامبی

در سرشماری موردنظر علاوه بر مشخص کردن محل و دسته بندی گونه‌ها ، زنجیره غذایی پیچیده و رفتارهای غذایی زیر آب نیز بررسی شده است.این کرم زامبی با پنهان شدن در و نفوذ کردن به استخوان‌های نهنگ انرژی و مواد غذایی اش را کسب می‌کند

اختاپوس جدید

پیش از انتشار گزراش کامل پروژه در ماه اکتبر، گروه پژوهشی 12 تحقیق با شرح یک کشف و توزیع گونه‌های یافت شده در 25 نقطه را منشر کردند که یکی از آنها این اختاپوس آب های عمیق است.او در عمق 2700 متری خلیج مکزیک پیدا شده است.

عروس دریایی آب‌های عمیق

یکی از موجودات عجیب و غریب پروژه کمل این عروس دریایی آب های عمیق است که در آب های ژاپن پیدا شده است. او وقتی مورد حمله قرار می گیرد با نورتابی زیستی جیغ می‌کشد و درخواست کمک می کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد