همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

مصرف سبزی‌ها موجب کاهش استرس می‌شود

رئیس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: مصرف بیشتر سبزی‌ها تولید سروتونین را در مغز افراد افزایش می‌دهد و کمک می‌کند تا بر استرس خود غلبه کنند.

پریسا ترابی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: کربوهیدرات‌ها موجب آزاد شدن ماده سروتونین در مغز می‌شود و موجب آرامش می‌شود.

وی گفت: برنج، ماکارونی، سیب زمینی، نان، ذرت بوداده و کلوچه‌‌های کم‌ کالری از غذاهای حاوی کربوهیدرات هستند که توصیه می‌شود برای رهایی از استرس مصرف شود و مصرف معادل یک لیوان ماکارونی یا برنج یا یک عدد سیب زمینی در روز توصیه می‌شود.

رئیس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت افزود: استرس موجب ایجاد گرفتگی عضلانی و یبوست می‌شود. در این گونه موارد مواد فیبردار مصرف شود تا حرکات دستگاه گوارش تنظیم شده و روده‌ها به خوبی کار کنند.

ترابی گفت: در غذای روزانه باید حداقل 25 گرم فیبر وجود داشته باشد. میوه‌ها، سبزی‌ها و غلات سبوس‌دار منابع بسیار خوب فیبر هستند. در وعده صبحانه بهتر است میوه میل شود و از غلات کامل و نان‌های سبوسدار مانند سنگک مصرف کنند.

وی اضافه کرد: تولید سروتونین در مغز با نوع تغذیه ارتباط مستقیم دارد. مصرف بیشتر سبزی‌ها تولید سروتونین را در مغز افراد افزایش می‌دهد و به آنها کمک می‌کند تا بر استرس خود غلبه کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد