همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

سرطان در کودکی مساوی است با بیماری قلبی در بزرگسالی

تحقیقات نشان می‌دهد کودکانی که از سرطان نجات پیدا کرده‌اند با احتمال بیش‌تری ممکن است در سال‌های آینده به بیماری‌های قلبی دچار شوند.

محققان هلندی با انجام مطالعه روی 601 کودک سرطانی که به مدت 15.4 سال ادامه پیدا کرد متوجه شدند، 27 درصد از این کودکان به ناهنجاری‌های طولانی مدت در عملکرد قلب خود دچار شده‌اند.
بیماری‌های قلبی بسیار در بین بیماران سرطانی که درمان‌های ترکیبی را دریافت کرده‌اند شایع است. البته هنوز شواهد زیادی به دست نیامده است که آیا جنسیت یا مصرف بیش از حد دو داروی معرف سرطان در این امر موثر هستند یا خیر.
دکتر هلنا وندرپال از بیمارستان کودکان و مرکز تحقیقات پزشکی دانشگاه در آمستردام در این باره گفت: شیوع 27 درصدی بیماری‌های قلبی در بین نجات یافتگان از سرطان بسیار نگران کننده است.
به نظر می‌رسد کودکانی که در سنین پائین دچار سرطان شده و از آن جان سالم به در برده‌اند با احتمال بیش‌تری ممکن است به بیماری‌های قلبی مبتلا شده و نیاز به مراقبت‌های پزشکی ویژه پیدا کنند.
به همین دلیل محققان معتقدند نظارت بر سلامت قلب این کودکان باید به طور مداوم مورد توجه قرار گیرد. با انجام این کار ناهنجاری‌ها و بیماری‌های قلبی در مراحل اولیه شناسایی شده و به این ترتیب شانس درمان به موقع افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد