همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

فناوری‌هایی که 20 سال بعد سراغ ما می‌آیند

کارشناسان با شرکت در کنفرانس "انجمن آینده‌نگران دنیا " از فناوری‌هایی سخن به میان آورده‌اند که هم‌اکنون در اختیار ما قرار نگرفته‌اند و می‌توانند خدمات گسترد‌ه‌ای را ارایه دهند.

به گزارش پی‌سی‌ورلد، در حال حاضر فناوری‌های پیشرفته‌ای وجود دارد که هر کدام از آ‌نها رفع بخشی از نیازهای روزمره مردم را برعهده دارند شرکت‌کنندگان در این کنفرانس ادعا می‌کنند که طی 20 سال آینده نانوتکنولوژی قابلیت‌های خود را برای زندگی روزمره همه مردم نمایان می‌کند و طیف گسترده‌ای از خدمات از درمان جراحات گرفته تا ساخت ربوت‌های پیشرفته به کمک آن انجام می‌شود.

دانشمندان هم‌اکنون موفق شده‌اند با استفاده از نانوتکنولوژی به محدودیت‌های خود در علوم زیست‌شناسی فائق آیند و سیستم‌های پیشرفته و هوشمندی را در مقابل با آنچه که سیستم ژنتیک انسان اجازه می‌دهد، تولید کنند.

"وندل والاچ " از دانشگاه ییل آمریکا هم‌اکنون این فناوری را توسعه داده است و پیش‌بینی می‌کند که در سال‌های آتی به صورت گسترده از آن استفاده شود.

وی اگرچه به استفاده گسترد‌ه از این فناوری در آینده نزدیک امیدوار است، اما اعلام می‌کند که ما هنوز دانش کاملی در مورد انسان نداریم و این امر می‌تواند تولید دستگاه‌ها و ابزارهای پیشرفته‌تر در آینده باعث شود تا آن‌ها جایگزین سیستم‌های محدود امروزی شوند.

والاچ معتقد است که علم کنونی بشر به رفع پیچیدگی‌های ذهنی انسان، تولید ربوت‌های هوشمند با قابلیت‌های زبانی و طرح پرسش‌هایی پیرامون حل مشکلات ربوت‌ها محدود شده است که این مسئله می‌تواند از سرعت توسعه علم در دنیا بکاهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد