همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

گران‌قیمت‌ترین مواد غذایی

از گران‌قیمت‌ترین مواد غذایی و خوراکی که در گوشه و کنار دنیا وجود دارد مطلع هستید؟ جالب است بدانید که در فهرست رتبه‌بندی گران‌قیمت‌ترین مواد غذایی دنیا نام 2 ماده غذایی به چشم می‌خورد که اساسا ماهیتی ایرانی دارند: زعفران و خاویار ‌. برای تهیه نیم کیلو زعفران از حدود 50 تا 70 هزار گل زعفران استفاده می‌شود که کاشت آن به زمینی به مساحت یک زمین فوتبال نیاز خواهد داشت. قیمت هر کیلو زعفران در کشورهای مختلف در سطح دنیا با توجه به نوع آن از حدود 1100 دلار تا 11000 دلار متفاوت است. در کشور ما نیز قیمت زعفران بیش از 2 میلیون تومان به ازای هر کیلوگرم تعیین شده است.

لابانت نوعی سیب‌زمینی است که فقط در یکی از جزایر فرانسه کشت می‌شود و برای کشت آن از یک نوع کود مخصوص که از جلبک‌های دریایی تهیه شده استفاده می‌شود. قیمت هر کیلو سیب‌زمینی لابانت هزار دلار است که سالانه صدها تن از این سیب‌زمینی در آشپزخانه هتل‌های مجلل دنیا در تهیه غذاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.جالب است بدانید که قیمت هر کیلوگرم ‌چای تیگرانین بیش از 3 هزار دلار است و قیمت هر فنجان از این چای 15 دلار تعیین شده است که به نظر می‌رسد گران‌قیمت‌ترین فنجان چای در سطح دنیا باشد.

خاویار الماس ایرانی نیز گران‌قیمت‌ترین خاویار دنیاست. این نوع خاویار از ماهی‌های 3 ساله تهیه می‌شود و بیش از میلیون‌ها سال است که ماهیت آن بدون هیچ‌گونه تغییری باقی مانده است. قیمت هر کیلو از این خاویار اشرافی 5 هزار دلار است.

آیا باورتان می‌شود که بتوانید روزی یک املت ‌‌هزار دلاری بخورید؟

رستوران لوپارکر مریدین شهر نیویورک، املتی هزار دلاری را سرو می‌کند که در تهیه آن از 28 گرم خاویار، یک خرچنگ و 6 تخم‌مرغ استفاده شده است.

گران‌قیمت‌ترین ساندویچ دنیا هم ساندویچی 200 دلاری است که در تهیه آن از 3 طبقه از بهترین گوشت مرغ، ژامبون،‌ تخم‌ بلدرچین و قارچ‌های ترافل سفید استفاده شده است، اما اگر بخواهید گران‌قیمت‌ترین دسر دنیا را میل کنید باید یکهزار دلار بابت آن بپردازید.

در این دسر 5 قطعه بستنی وانیلی، وانیل ماراگاسار، نوعی شکلات بسیار گران‌قیمت معروف به آمری پروسنیا و همچنین مقداری طلا وجود دارد. بله، تعجب نکنید طلا، آن هم از نوع خوراکی!

بهترین و گران‌ترین قهوه دنیا هم قهوه کوپی سواک است که در جزیره سوماترا در کشور اندونزی کشت می‌شود و جالب این که هر سال تنها 500 دانه قهوه از هر قطعه زمین برداشت می‌شود که اگر فقط بخواهید نیم کیلو از آن را بخرید باید حدود 300 تا 600 دلار بابت آن پرداخت کنید.‌

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد