همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

کشف یافته‌های جدیدی از ساکنان اولیه مکزیک

کاوش‌های محققان موسسه تاریخ و مردم شناسی مکزیک در شمال این کشور منجر به کشف کوره‌ای مخصوص ذوب مس با قدمت بیش از 800 سال شد.

محققان معتقدند کشف این کوره، به آن دلیل که یکی از اولین یافته‌های متعلق به اوایل دوره پسا کلاسیک این کشور در حدود 900 تا 1200 سال پیش بوده، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است.

بررسی‌های صورت گرفته روی این کوره نشان داد که مصالح به کار رفته در ان از سنگ بوده و خاکستر و ذرت سوخته نیز به عنوان سوخت آن مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

پیتر خیمنز، سرپرست تیم باستان‌شناسی گفت:‌به نظر می‌رسد منطقه ال تئول، از مراکز مذهبی اقوام کاسکان در اواخر سلطنتشان بر مکزیک بوده و یکی از نخستین مناطق در امریکای جنوبی محسوب می‌شود که نزدیک به 18 قرن از سال 200 پیش از میلاد تا 1540 میلادی محل سکونت بوده است.

همچنین دو هرم و بخشی از یک زمین بازی به همراه مقبره‌هایی که نشان از تغییرات در نحوه کفن و دفن ساکنان باستان منطقه می‌دادند نیز در کنار کوره کشف شد. خیمنز خاطر نشان کرد:‌ با مشاهده دقیق‌تر در اطراف اهرام، می‌توان به آثاری از آتش در اطرافشان پی برد. اهرامی که متعلق به سال‌های 600 تا 900 میلادی و دوره اپی کلاسیک بوده‌اند.

برخی از مقبره‌ها نیز به سبک مقبره‌های جعبه‌ای ایحاد شده و در فاصله‌ سال‌های 200 تا 500 میلادی که زمان تغییر شیوه کفن و دفن از سبک اقوام غربی مکزیک به ساکنان منطقه باخیو و دره مکزیک، به وجود آمده بودند. باستان‌شناسان این منطقه را مملو از نشانه‌ها و آثاری تاریخی معرفی کرده و از ادامه کاوش‌های خود تا آینده‌ای نامعلوم خبر دادند.

نظرات 1 + ارسال نظر
Get VPN چهارشنبه 30 تیر 1389 ساعت 22:07 http://www.getvpn.blogfa.com

سلام دوست من . وبلاگ فوق العاده ای داری . چند ثانیه بیشتر وقتت رو نمگیرم : از فیلتر بودن سایت های مختلف خسته شدی ؟ یوتیوب واست فیلتره ؟ فیس بوک واست باز نمیشه ؟ توی گوگل به عنوان یک کاربر تحریم شده شناخته میشی ؟ به شما استفاده از سرویس "وی پی ان" رو معرفی میکنم . برای دریافت اطلاعات بیشتر به وبلاگ من سر بزنید . موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد