همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

رنگ روشن سقف،‌ زمین را خنک می‌کند

رنگ روشن سقف،‌ زمین را خنک می‌کند

 

اگر سقف ساختمان‌های شهری و جاده‌ها به رنگ روشن دربیایند، با بازتاب نور خورشید و جذب نکردن گرما، هوای شهر خنک‌تر می‌شود. مطالعات جدید ثابت کرده‌اند این روش در کاهش گرمایش زمین موثر است

 یکی از مشکلاتی که همه ما در آن سهم داریم و از آن تاثیر می‌گیریم، گرمایش زمین است. از آن جایی که انسان تنها مسئول گرمایش زمین شناخته می‌شود، با گازهای گلخانه‌ای،‌ شهرها،‌ کارخانه‌ها،‌ شکار، زباله‌ها و غیره،‌ خودش هم باید چاره‌ای برای آن بیاندیشد. یکی از بحث‌های عملی که در این زمینه چند سالی است وجود دارد، ‌رنگ سقف ساختمان‌های شهری است.

پیش از این گفته می‌شد که اگر رنگ سقف ساختمان‌های شهری روشن باشد، ‌نور خورشید را بیشتر بازتاب می‌کند. اما حالا مطالعات جدید جزییات بیشتری را مطرح کرده‌اند که ثابت می‌کند رنگ روشن سقف‌ها، واقعا موثر است.

بر اساس گزارش ساینس‌دیلی، سقف‌های تیره و سیاه،‌ گرمای بیشتری را جذب می‌نمایند و این گرما را از طرفی هم به درون خانه منتقل می‌کنند و باعث استفاده بیشتر از وسایل سرمایشی و در نتیجه مصرف انرژی بیشتر می‌شوند و هم از طرف دیگر،‌ گرما را به جریان هوا و ابرها منتقل می‌کنند و به گرمایش حاصل از گازهای گلخانه‌ای دامن می‌زنند.

این در حالی است که سقف روشن،‌ هم نیاز به ابزار سرمایشی درون خانه را کم می‌کند و هم باعث خنک‌تر شدن شهر و در نتیجه کل زمین می‌شود. اگر تک تک ما سقف خانه‌هایمان را به رنگ روشن دربیاوریم، ‌باور کنید موثر خواهیم بود. همچنین بر اساس این مطالعات،‌ رنگ جاده‌ها و خیابان‌ها هم تاثیر مشابهی دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد