همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

چهار تا شش سالگی اوج کابوسهای شبانه درکودکان است

کودکان اغلب از سن ۳ سالگی درگیر کابوسهای شبانه می‌شوند و این کابوسها در سن ۴ تا ۶ سالگی به اوج خود می‌رسد. این در حالی است که سن شروع کابوسهای شبانه در دختران دیرتر از پسرها می‌باشد.

دکتر محمدرضا صدرعاملی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه یزد، گفت: کودکانی که در شرایط اضطراب آور، ترسناک و نگران کننده قرار دارند، بیشتر در معرض بروز کابوس‌های شبانه هستند.

وی ادامه داد: کابوسها معمولا حالتهایی هستند که برخلاف وحشت‌های شبانه برای کودک و والدین نیز مشکلاتی را ایجاد می‌کند و این کابوسها ناشی از اضطراب و نگرانی‌های کودک بوده و واکنشی نسبت به رویاهای ترسناک است.

صدر عاملی درباره اقدام والدین بعد از ایجاد کابوسهای شبانه در کودک اظهار داشت: والدین در صورت برخورد با چنین موقعیت‌هایی باید ابتدا کودک را از خواب بیدار و سعی کنند او را آرام کرده و نسبت به وجود امنیت، او را مطمئن کنند. همچنین لازم نیست در همان لحظه در خصوص موضوع کابوس با کودک صحبت شود.

وی در ادامه علت بروز کابوس در کودکان را قرار گرفتن آنها در یک محیط و یا شرایط اضطراب آور، بیماری و وجود درد در کودک، هیجان‌های بیش از حد، دیدن برنامه‌هایی با بار خشونت و ترسناک از تلویزیون و حتی بی‌توجهی والدین به کودک دانست و گفت:‌ کودکانی که اغلب مضطرب و نگران هستند، بیشتر دچار کابوسهای شبانه می‌شوند.

دکتر صدر عاملی همچنین برای پیشگیری از کابوس در کودکان توصیه کرد: کودکان برای رهایی از کابوسهای شبانه باید قبل از خواب از شرایط آرام و به دور از اضطراب برخوردار باشند و از تماشای فیلم‌های ترسناک، خواندن داستانهای ترسناک و فعالیت بدنی زیاد قبل از خواب پرهیز کنند.

این روانپزشک خاطرنشان کرد: در طول روز در مورد مشکلات و نگرانی‌های کودک با او صحبت کنیم تا زمینه اصلی ناراحتی او را بیابیم.

سعی کنیم دوراندیش باشیم و در صورتی که کودک فعالیت جدیدی را آغاز می‌کند از قبل او را برای پذیرش این فعالیت آماده کنیم تا در معرض استرس ناشی از یک فعالیت جدید، درگیر کابوس‌های شبانه نشود.

وی درباره تداوم و تکرار شدن کابوس‌ها نیز تصریح کرد: اگر در کودک به طور مداوم و تکراری، کابوسهای شبانه‌ ایجاد شود به علت اضطراب، ترس و نگرانی‌های عمده‌ای است که باید تحت نظر پزشک ارزیابی شوند تا زمینه این علائم مشخص شده و توسط پزشک تحت درمان قرار گیرند.

نظرات 1 + ارسال نظر
نیما سه‌شنبه 29 تیر 1389 ساعت 11:25 http://www.parsdvdshop1.com

وبلاگ خیلی خوبی داری، همین جور ادامه بده. می خوای واسه بیشتر شدن بازدید با هم تبادل لینک کنیم. من روزی 1000 تا بازدید دارم اگه مایل هستی منو با عنوان و آدرس زیر لینک کن بعد تو نظرات سایتم بگو با چه نامی لینکت کنم.

عنوان: .::هر فیلم 1000 تومان::.

آدرس: www.parsdvdshop1.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد