همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

تولید حشرات رباتیک بسیار ریز با چاپگرهای سه بعدی!

دانشمندان هم اکنون موفق به ابداع چاپگرهای سه‌ بعدی شده‌اند که از حشرات ربوتیک بسیار ظریف چاپ گرفته و نسخه‌های مشابه تولیدی کنند.

به گزارش سرویس فن‌اوری ایسنا این چاپگرهای سه بعدی که به زودی می‌توانند یک حشره کامل را با قابلیت پرواز کردن خلق کنند، در واقع شاهکاری هستند که باالهام از طبیعت ساخته شده‌اند.

در حال حاضر آژانس تحقیقاتی پروژه‌های پیشرفته دفاعی در پنتاگون به میکروهواپیماهایی نیاز دارد تا در غارها و سایر مکانهای مخفی کندوکاو کرده و اطلاعات را به پایگاه مخابره کند و حشرات رباتیک ریز این ابزار کامل جاسوسی با قابلیت پرواز از سوی مانع را فراهم می‌کنند.

به گفته دانشمندان دانشگاه کورنل در نیویورک هر چند هم اکنون بالگردهای مینیاتوری برای این منظور موجود هستند، اما سیستمی مورد نیاز است که به اندازه حشرات کوچک باشد و مانند آنها بتواند بال بزند.

مجله نیوساینتیست به نقل از دانشمندان نوشت: بالگردها وقتی مقیاس‌شان کوچکتر شود، کارآیی خود را از دست می‌دهند و ابزاری هم که با بالهای ثابت پرواز می‌کنند، همین نقص را دارند؛ در عوض چاپگرهای سه بعدی جدید امکان خلق ساختارهای پیچیده مثل بال حشرات را فراهم می‌کند که کارآیی بهتری دارند.

با این چاپگر می‌توان قطعاتی را تولید کرد که فقط 16 میکرومتر عرض و 40 میکرومتر ضخامت دارند. به علاوه سرعت هم یکی دیگر از مزایای محصولات این چاپگرهاست

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد