همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

برتری زن‌ها نسبت به مردها در انجام همزمان کارهای مختلف

آنها دریافتند زمانی که زنها و مردها چند کار ساده از قبیل به دنبال کلید گشتن و انجام محاسبات ساده ریاضی را همزمان انجام می دهند، عملکرد زنها بسیار بهتر از مردها است.

روانشناسان به تازگی درستی فرضیه ای قدیمی را اثبات کرده و نشان دادند مردها واقعا نمی توانند مثل زنها به صورت همزمان چند کار را با هم انجام دهند.

 این فرضیه که مردها در یک زمان توانایی انجام چند کار با هم را ندارند بحثی قدیمی است که به گفته محققان انگلیسی هیچ تحقیق علمی بر روی آن انجام نگرفته است و از این رو محققان در نهایت تصمیم گرفتند حقیقت چنین تصوری را به اثبات برسانند یا رد کنند.

آنها دریافتند زمانی که زنها و مردها چند کار ساده از قبیل به دنبال کلید گشتن و انجام محاسبات ساده ریاضی را همزمان انجام می دهند، عملکرد زنها بسیار بهتر از مردها است. به گفته محققان نتیجه این آزمایشها نشان می دهد زنها در حالی که می توانند مانند یک شعبده باز به مشغله های مختلف خود بپردازند از توانایی بالاتری در واکنش نشان دادن نسبت به مسائل مختلف برخوردارند.

پروفسور "کیث لاوز" از دانشگاه هرتفوردشایر از 50 داوطلب مرد و 50 داوطلب زن برای تعیین صحت این فرضیه استفاده کرد و از آنها خواست در مدت زمانی هشت دقیقه ای سه کار مختلف را به صورت همزمان انجام دهند: حل مسئله ساده ریاضی، پیدا کردن یک رستورانهای یک نقشه و یافتن راه حلی برای پیدا کردن کلیدی گم شده در مکانی فرضی.

حین انجام کارها با داوطلبان تماسهای تلفنی هم برقرار می شد که داوطلبان باید تصمیم می گرفتند به آن پاسخ بدهند یا نه. اگر به تماس پاسخ داده می شد تست اطلاعات عمومی نیز در اختیار داوطلب قرار میگرفت تا حین انجام دیگر فعالیتها به تست نیز پاسخ دهند.

نتایج این آزمایش به خوبی نشان می دهد زنها تمامی این چهار فعالیت را به صورت همزمان به خوبی انجام می دهند در حالی که مردها در بخش یافتن راه حل پیدا کردن کلید گم شده بسیار ضعیف عمل می کنند. به گفته "لاوز" از آنجایی که مردها از آگاهی فضایی و سه بعدی بهتری نسبت به زنان برخوردارند انتظار می رفت در خواندن نقشه و یافتن کلید عملکرد بهتری از خود نشان دهند.

بر اساس گزارش تلگراف، اما در میان تمامی فعالیتهای انجام گرفته، جستجوی کلید گم شده نیازمند برنامه ریزی و ارائه نوعی استراتژی خاص بود که مردها در آن ضعیف عمل کردند. در این بخش از آزمایش مردها جستجوی خود را از نقطه ای غیرمنطقی و اغلب از مرکز منطقه جستجو آغاز میکردند و تمامی منطقه را نیز تحت پوشش قرار نمیدادند اما زنها از یک گوشه وارد میدان شده و جستجوی خود را در حلقه ها یا خطوط متمرکزی کامل می کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد