همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

اولین کپسول کاهش وزن بی‌خطر ساخته شد

ظاهرا دانشمندان موفق شده‌اند اولین کپسول بدون عوارض جانبی را برای کاهش وزن بسازند.

یک کپسول رژیمی که به تازگی ساخته شده است به نیمی از افراد چاق کمک کرد تا وزن خود را کاهش دهند. این کپسول جدید عوارضی مانند مشکلات قلبی که دیگر داروها به بار می‌آوردند را در بیماران به وجود نمی‌آورد.
لورکاسرین یکی از سه دارویی است که امیدها را برای ساخت نسل جدیدی از داروهای کاهش وزن و بدون عوارض بیش‌تر کرده است. یکی از این داروها توسط سازمان غذا و دارو بازبینی شده‌اند و دو داروی دیگر نیز تا پایان سال توسط این سازمان بررسی می‌شوند.
در آخرین تحقیقات، داروی لورکاسرین به بیماران کمک کرد حداقل 5 درصد از وزن خود را کاهش دهند که این میزان قابل قبول به نظر می‌رسد.
بسیاری از مردم چندان به رژیم‌های غذایی پایبند نیستند. این در حالی است که کپسول‌های رژیمی دارای عوارض زیادی هستند و استفاده طولانی مدت از آن‌ها توصیه نمی‌شود. یکی از این داروها به نام فن‌پن که در سال 1997 محبوبیت زیادی داشت به دلیل ایجاد مشکل در دریچه‌های قلب از داروخانه‌ها جمع‌آوری شد.
اگر داروی لوکاسرین مورد تائید قرار بگیرد، می‌تواند اولین دارویی باشد که در طول سال‌های گذشته با هدف کاهش وزن ارائه شده و عوارض زیادی هم به همراه ندارند.
نتایج آخرین تحقیقاتی که روی این دارو انجام شده است در نشریه پزشکی انگلستان به چاپ رسیده است.
در این تحقیق نزدیک به 3 هزار و 100 نفرکه دچار اضافه وزن بودند شرکت داشتند که یا این دارو را مصرف کردند و یا قرص‌های بی‌اثر را در طول مدت تحقیقات دریافت کردند.
بعد از گذشت یک سال از شروع تحقیقات، بیمارانی که لورکاسرین دریافت کرده بودند توانستند نزدیک به 5 درصد از وزن خود را کاهش دهند که به طور متوسط برابر با 6 کیلوگرم است.
تعدادی از کارشناسان اعلام کردند که اثرات این دارو به طور متوسط خوب است و ظاهرا عوارضی نیز به همراه ندارد. البته باید تحقیقات بیش‌تری در مورد امنیت مصرف این دارو انجام شود تا بتوان با اطمینان خاطر اقدام به عرضه آن در داروخانه‌ها کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد