همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

اصلاح شیوه زندگی و کاهش 80درصدی بیماریهای قلبی و دیابت

سه گروه اصلی بیماری‌ها شامل فشارخون و بیماری قلبی، سرطان‌ها و دیابت ارتباط مستقیم با شیوه زندگی مردم دارند و 4 دسته عمده بیماری شامل قلبی، دیابت، سرطان‌ها و بیماری ریوی رابطه مستقیم با کم‌تحرکی و سیگار دارد.

 درصورت اصلاح شیوه زندگی شاهد کاهش 80 درصدی بیماری‌های قلبی و دیابتی در کشور خواهیم بود.

به گزارش «وب‌دا» سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران با بیان این مطلب گفت: سه گروه اصلی بیماری‌ها شامل فشارخون و بیماری قلبی، سرطان‌ها و دیابت ارتباط مستقیم با شیوه زندگی مردم دارند و 4 دسته عمده بیماری شامل قلبی، دیابت، سرطان‌ها و بیماری ریوی رابطه مستقیم با 3 عامل خطرساز در زندگی یعنی تغذیه، کم تحرکی و سیگار دارد.

محمدمهدی ناصحی تصریح کرد: در سال‌های اخیر روند بروز و شیوع بیماری‌ها از واگیر به سمت بیماری‌های غیرواگیر مزمن تمایل پیدا کرد و در کشورهای در حال توسعه در حدود 79 درصد مرگ‌ها و نزدیک به 85 درصد بیماری‌ها مربوط به غیرواگیر است.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین راه رسیدن به سلامتی برخورداری از یک تغذیه سالم است افزود: چاقی، فشارخون بالا، کلسترول بالا، بیماری قلبی، دیابت، سرطان‌ها، پوکی استخوان و بیماری‌های دهان و دندان از بیماری‌های مرتبط با تغذیه است که با اصلاح روش تغذیه می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد.

ناصحی با اشاره به اینکه یک میلیارد نفر دچار اضافه وزن و 300 میلیون نفر دچار چاقی هستند افزود با انجام ورزش همگانی بصورت روزانه 20 دقیقه بطور منظم می‌توان از بیماری‌های غیرواگیر پیشگیری کرد. هزینه‌های بهداشتی و درمانی کشور را کاهش داد و باعث افزایش بهره‌وری ملی و رونق اقتصاد ملی شد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد