همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

کشف یک خانه عصر حجری

 باستان‌شناسان دانشگاه هلسینکی در ادامه کاوش‌های خود در یکی از منحصر به فردترین مناطق تاریخی فنلاند موفق به کشف خانه‌ای منحصر به فرد متعلق به عصر حجر شدند که از جنبه‌های مختلف شباهت بسیاری به خانه‌های پیشرفته کشف شده در این کشور داشته است.

این خانه که برای اولین بار طی کاوش‌های باستان‌شناسان برای کشف آثاری از قرون وسطی در این منطقه در حدود سه سال پیش شناسایی شد، نزدیک به دو تا سه هزار سال قدمت داشته و زمینی به ابعاد 45 در 20 متر را در بر گفته بوده است.

تمو موکونن، سرپرست تیم اکتشاف درخصوص ویژگی‌های ظاهری این خانه گفت: این خانه از جنبه‌های مختلف استثنایی است. از سه اتاق تشکیل شده که زیربنای هریک از آنها به مراتب بزرگتر از یک کلبه امروزی است.

وی افزود: مصالح و مواد به کار رفته در ساخت این خانه منحصر به فرد بوده و در هیچ جای دیگری مشابه آن کشف نشده است. بدون شک می‌توان گفت هیچ منطقه‌ای را نمی‌توان مانند این مکان پیدا کرد.

کارشناسان اعلام کردند، موادی کشف شده در این مکان نشان از آگاهی ساکنان این منطقه با فنون ساختمانی اقوام مناطق نزدیک خود داشته است که از آن جمله می‌توان به استفاده از پنبه‌های نسوز که روشی برای ساخت خانه در منطقه سایمای فنلاند بوده یا استفاده از سرامیک به روش ساکنان استونی اشاره کرد.

نمونه‌های مشابهی از نظر طرح در خانه‌های کشف شده در منطقه کارلیای روسیه نیز کشف شده بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد