همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

چاقی در زنان میانسال حافظه را تهدید می‌کند

عملکرد حافظه در زنان میانسالی که دچار اضافه وزن هستند بدتر است.

در این تحقیقات مشخص شد اثرات منفی این مورد روی حافظه در زنانی که دارای اضافه وزن در قسمت ران‌های خود هستند بیش‌تر و در مورد زنانی که دارای چاقی دور شکمی هستند کم‌تراست.
در این تحقیقات هم‌چنین مشخص شد به ازای هر واحد افزایش در شاخص جرمی بدن، نتایج به دست امده آن‌ها در آزمایش‌های استاندارد حافظه یک واحد کم‌تر می‌شود.
این اطلاعات بر اساس تحقیقات روی نزدیک به 9 هزار زن انجام شده است.
دکتر دیانا کروین استادیار پزشکی دانشگاه نرث وسترن در این باره گفت: این تحقیقات اهمیت داشتن وزن ایده‌آل را برای زنان نشان می‌دهد. اگر یک زن دارای فشار خون و کلسترول نیست، نباید به همین موضوع بسنده کند. توجه به داشتن وزن مناسب نه تنها برای سلامت عمومی بدن خوب است، بلکه به محافظت از حافظه و حفظ عمکرد آن همراه با پیر شدن کمک می‌کند.
با در نظر گرفتن فاکتورهایی مانند سطح تحصیلات، سن، سلامت قلبی و موارد دیگر که می‌توانند روی ابتلا به بیماری‌های مغزی تاثیر گذار باشند مانند سکته‌های مغزی، محققان متوجه شدند رابطه بین چاقی و ضعف حافظه قابل توجه است.
کوین در این باره گفت: تحقیقات بیش‌تری برای تائید نتایج تحقیقات انجام شده لازم است. به نظر می‌رسد چربی‌هایی که در اطراف ران پا انباشته می‌شوند به ترشح هورمون‌هایی که عملکرد مغزی را مختل می‌کنند کمک می‌کنند.
این تحقیقات با در نظر گرفتن شکل چاقی انجام شده و بر اساس آن خطر احتمال ابتلا به بیماری‌های گوناگون بررسی شده است.
برای مثال دانشمندان متوجه شدند زنانی که دچار چاقی‌های سیبی شکل هستند و نه چاقی‌های گلابی شکل، در خطر بالاتر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی قرار دارند.
کوین امیدوار است این تحقیقات باعث ‌می‌شود زنان میانسال توجه بیش‌تری به ورزش کردن داشته باشند و به حفظ وزن نرمال خود دقت بیش‌تری کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد