همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

آسیب‌های روابط پنهانی

پرونده‌های متعددی با موضوع «روابط خیابانی» و «دوستی‌های اینترنتی» در پلیس آگاهی مفتوح است که در اغلب آنها شهروندان دچار آسیب‌های بسیار جدی شده‌اند. این آسیب‌ها برای آقایان در قالب مالباختگی و برای خانم‌ها به صورت تعرض و آزار و اذیت به زور و اجبار بوده است.

به این ترتیب مشخص می‌شود آسیب‌ها در روابط خیابانی و اینترنتی بیشتر متوجه خانم‌ها بویژه دوشیزگان است؛ چرا که این روابط معمولا به بهانه آشنایی قبل از ازدواج صورت می‌گیرد.

آمار پلیس آگاهی نشان می‌دهد اکثر بانوانی که مورد سوءاستفاده و آسیب قرار گرفته‌اند، با همین بهانه ایجاد رابطه برای آشنایی قبل از ازدواج بوده است و تاسف‌بارتر آن که اغلب آنها دختران مجرد بوده‌اند.

جوانان و نوجوانان نباید به اشخاص غریبه اعتماد کنند و در ذهن خود دوستی‌های خیابانی و اینترنتی را مبنا و زمینه‌ای محکم برای تشکیل خانواده بدانند. اگر جوانی واقعا قصد ازدواج دارد و در پی تشکیل خانواده است، پنهانکاری بی‌معناست.

 اگر هرگونه رابطه و تداوم آن زیر نظر خانواده‌ها و با کسب مشاوره از افراد ذی‌صلاح انجام شود، قطعا تبعات ناخوشایند آن برطرف خواهد شد.

در همین حال، خانواده‌ها باید بدانند که نداشتن کنترل و نظارت بر رفت و آمد و دوستی‌های فرزندانشان می‌تواند عواقب سوئی را برای آنها رقم بزند و یک عمر تلاش آن عزیزان را بر باد دهد.

نبود ارتباط عاطفی با فرزندان و نبود صمیمیت لازم بین اعضای خانواده، باعث پنهانکاری فرزندان و در نهایت ضربه دیدن جوانان و بویژه دختران می‌شود.

برخی خانواده‌ها قائل به آزادی روابط دختر و پسر هستندو این کار را نشانه روشنفکری و آزاداندیشی می‌دانند، ولی پرونده‌های پلیسی نشان می‌دهد خلافکاران از همین روش اشتباه والدین وارد کانون خانواده شده و به فرزندان و خانواده‌ها ضربه وارد می‌کنند.

از سوی دیگر، رفتار ناهنجار برخی بانوان و دختران نیز به گونه‌ای بوده که طمع مجرمان را برای به دام انداختن آنها فراهم ساخته است. خانم‌ها باید توجه داشته باشند که نوع پوشش و رفتارشان در جامعه برای تامین امنیت آنها بسیار تعیین‌کننده است. 

*رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد