همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

دارو دادن با قاشق چای‌خوری به کودکان خطرناک است

محققان به والدین هشدار دادند با قاشق‌های چای خوری به کودکشان دارو ندهند، چرا که ممکن است فرزندشان بیش از حد لازم دارو دریافت کرده و دچار مسمومیت شود.

در طی یک بررسی، محققان متوجه شدند قاشق‌های چای‌خوری اندازه‌های متفاوتی از 2.5 میلی‌لیتر تا 7.3 میلی‌لیتر دارند که این نشان می‌دهد کودکان ممکن است دوزهای مختلفی از دارو را با استفاده از این قاشق‌ها دریافت کنند.
به جای آن، والدین باید از قاشق‌های خاصی که به همراه دارو ارائه می‌شود استفاده کنند یا قاشق‌های خاص را از داروخانه‌ها تهیه کنند که دارای درجه بندی هستند.
آن‌ها هم‌چنین باید توصیه‌های نوشته شده روی بسته داروها یا دستور داده شده توسط پزشک را به دقت رعایت کنند تا مطمئن شوند فرزندشان به میزان کافی و درستی دارو دریافت می‌کند.
برای انجام این تحقیق، کارشناسان یونانی و آمریکایی 71 قاشق چای خوری و 49 قاشق غذاخوری را که در 25 خانه مختلف وجود داشت بررسی کردند.
بعد از انجام این تحقیقات مشخص شد والدینی که از بزرگ‌ترین قاشق‌های چای خوری استفاده می‌کنند ممکن است 192 درصد بیش از کوچک‌ترین قاشق چای خوری به کودکشان دارو بدهند. برخی قاشق‌های غذا خوری نیز اندازه‌ای دو برابر قاشق‌های دیگر داشتند.
این کارشناسان اعلام کردند استفاده از این قاشق‌ها نه تنها ممکن است باعث شود کودکان بیش از حد مورد نیاز دارو دریافت کرده و حتی دچار مسمومیت شوند، بلکه در برخی موارد به دلیل کوچک بودن اندازه قاشق آن‌ها ممکن است به اندازه کافی دارو دریافت نکنند.
آن‌ها هم‌چنین گفتند: قاشق‌های چای خوری و غذاخوری برای دارو دادن به کودکان بسیار غیر دقیق هستند و دیگر نباید مورد استفاده قرار بگیرند.
باید توجه داشت که دادن دارو به کودکان دقت بسیار بیش‌تری نسبت به بزرگسالان احتیاج دارد. برای دارو دادن به کودکان فاکتورهایی مانند وزن، سن و مانند آن‌ها باید در نظر گرفته شود و به همین دلیل خطاهای دارویی در کودکان بسیار بیش‌تر و خطرناک‌تر از بزرگسالان است.
اگرچه بزرگ‌سالان در معرض خطر کم‌تری قرار دارند، اما باز هم محققان توصیه کردند آن‌ها نیز از قاشق‌های مخصوص استفاده کنند تا مقادیر درست دارو را دریافت کنند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد