همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

امیدهای تازه برای درمان سرطان سینه پیشرفته

دانشمندان ژنی را کشف کردند که باعث انتشار سلول‌های سرطان سینه در بدن می‌شود. آن‌ها امیدوارند با این کشف تازه راهی برای درمان و نجات جان هزاران زن مبتلا به این بیماری پیدا کنند.

تقریبا یک پنجم از زنان که دچار سرطان سینه می‌شوند به نوع شدید و پیش‌رونده آن مبتلا می‌شوند که از آن به عنوان HER2 مثبت یاد می‌شود.
در این نوع سرطان تومور اصلی می‌تواند با داروی هرسپتین درمان شود، اما سلول‌های سرطانی می‌توانند به سرعت در بدن منتشر شده و تومورهای دیگری را در بدن تولید کند که حتی می‌توانند بسیار خطرناک و کشنده باشند.
اما کنون تیمی از دانشمندان در ادینبرگ ژنی را کشف کردند که باعث انتشار سرطان در بدن می‌شود. در حال حاضر دانشمندان در تلاش هستند دارویی تولید کنند تا از این عامل پیشگیری کرده و از انتشار سرطان جلوگیری کند.
این کشف جدید می‌تواند جان صدها نفر را نجات دهد و از ابتلای دوباره زنان به سرطان پیشگیری کند.
دکتر الاد کاتز از مرکز تحقیقات سرطان سینه در این باره گفت: در تمام انواع سرطان‌ها نکته کلیدی مشخص کردن این موضوع است که سرطان چگونه شکل می‌گیرد و در بدن منتشر می‌شود. مشخص کردن این ژن که نقش کلیدی در انتشار این نوع سرطان دارد نقش بسیار مهمی در درمان سرطان سینه بازی خواهد کرد.
البته ما هنوز در مراحل اولیه هستیم، اما این احتمال وجود دارد که در آینده درمان‌های جدید و موثری برای مبتلایان به سرطان سینه پیدا شود.
پروفسور دیوید هریسون در این باره گفت: این کشف جدید از جهات بسیاری حائز اهمیت است، چرا که اکنون ما می‌دانیم چگونه سرطان سینه در بدن منتشر می‌شود. امیدها برای پیدا کردن دارویی که بتواند مانع از انتشار این سرطان در بدن شود با این کشف جدید افزایش پیدا کرده است.
تحقیقات بیش‌تر در این زمینه ادامه دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد