همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

ژن خیانت به همسر و جدول مندلیوف

محققان سوئدی با پژوهش روی ازدواج، ژن تقلب یا خیانت به همسر را در مردان کشف کرده‌اند. ظاهر خبر بسیار ساده است اما آیا نباید از آن ترسید؟

طبق این پژوهش، مردان ممکن است دارای این ژن تقلب باشند که در این‌صورت از مسیر راست و صحیح منحرف می‌شوند. مردانی هم که حامل دو نسخه از این ژن هستند، دو برابر بیشتر از مردانی که یک نسخه از آن را دارند، دچار سوءتفاهمات زناشویی می‌شوند. این پژوهش همچنین نشان داده است مردان فاقد این نوع ژن خاص در مغزشان، شوهران وفاداری خواهند بود و عاشق همسرشان باقی خواهند ماند(1).

آیا این خبر و اخباری شبیه آن ما را یک قدم به «دنیای متهور نو»ی آلدوس هاکسلی نزدیک‌تر نمی‌کند؟

 دنیای متهور نو چیست؟

دنیای متهور نو (Brave New World) رمانی از آلدوس هاکسلی نویسنده­ انگلیسی است که سال 1932 منتشر شد. موضوع آن هم اوهامی است که دنیایی متحد را تحت حکومت گروه متنفذین در سال 2500 مجسم می‌سازد. تکنیک حکم­فرماست تا ضامن اجرای شعار دولت یعنی «جامعه، هویت، ثبات» باشد و همه­ی منابع علمی در کارند. علم ژنتیک چنان پیشرفته است که می­تواند تولید شهروندان را در لوله­های آزمایشگاهی تضمین کند و بدتر از همه آن‌که هر طبقه­ اجتماعی از پیش دارای شرایط خاص خودش خواهد بود.

تفاوت در ترکیب اکسیژن هم انواع انسان‌های آلفا، بتا، گاما و غیر آن را به وجود می­آورد. حتی نیمه‌عقب‌افتاده­ها و عقب‌افتاده­هایی خلق می­شوند که به نفرت‌انگیزترین کارها اشتغال دارند. بردگان در دنیای متهور نو به نوعی آدم آهنی تبدیل شده­اند که از بردگی خود بی‌خبرند. شرطی‌کردن افراد در نخستین سال زندگی موجب انزجار از زیبایی و آزادگی می­شود و از راه هیپنوتیزمِ کودکان، خوشبختی مربوط به هر مقامی را در سلسله مراتب شغل‌ها به همه می‌آموزند تا در طول عمر، در خوشبختی غوطه بخورند. اگر در رضایتمندی افراد کاستی به وجود آید، «سوما» در دسترس همه است. پیری به سرعت پیشرفت می­کند و در پی مرگِ بی‌درد، اجساد سوزانده می‌شوند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد