همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

دانشمندان دارویی ساختند که شما را باهوش‌تر می‌کند

محققان متوجه شدند یک دارو می‌تواند به مغز در ساخت سلول‌های جدید کمک کند و اعلام کردند که تحقیقات جدید آن‌ها می‌تواند روش‌های درمان آلزایمر را دگرگون کند.

این تحقیقات بر اساس این حقیقت انجام شده است که همه پستانداران از جمله انسان‌ها در طول دوران زندگی خود سلول‌های مغزی تولید می‌کنند. اما متاسفانه اکثر این سلول‌ها می‌میرند، اما داروی جدید می‌تواند باعث شود سلول‌های بیش‌تر زنده مانده و به عملکرد مغز کمک کنند.
اندرو پیپر از دانشگاه تگزاس سوث‌وسترن در دالاس که این تحقیقات را انجام داده است در این باره گفت: ما هر روز در مغز خود نورون می‌سازیم. کاری که داروی جدید ما انجام می‌دهد این است که سلول‌های بیش‌تری می‌توانند زنده بمانند.
ساخت سلول‌های مغزی بیش‌تر در مغز به این معناست که عملکرد این عضو حیاتی بدن بهبود پیدا کرده و بهتر از عهده تجزیه و تحلیل مسائل برخواهد آمد. این ترکیب جدید P7C3 نامیده می‌شود و محققان معتقدند مصرف آن کاملا امن است.
محققان امیدوارند با کمک این دارو بتوانند درمان‌های جدیدی برای بیماری آلزایمر پیدا کنند.
آلزایمر در حال حاضر نزدیک به 26 میلیون نفر را در سراسر جهان به خود دچار کرده است. این بیماری به تدریج سلول‌های مغزی مبتلایان را نابود می‌کند و داروهای فعلی مانند Pfizer فقط تا حد محدودی می‌توانند علائم بیماری را کاهش دهند.
برای انجام این تحقیقات، دانشمدان بیش از 1000 ترکیب را از 300 هزار ماده شیمیایی مختلف انتخاب کرده و آن‌ها را روی موش‌ها آزمایش کردند. سپس مغز این موش‌ها بررسی شد تا دانشمندان ببینند کدام یک از این داروها به ساخت سلول‌های مغزی بیش‌تر انجامیده است.
در نهایت این تحقیقات دانشمندان را به داروی P7C3 رساند.
در حال حاضر محققان معتقدند علاوه بر بیماران آلزایمری، بتوان از این دارو برای درمان بیماری‌های دیگر مانند سکته یا بیماری ام.اس استفاده کنند که در طی آن‌ها نیز سلول‌های مغزی آسیب دیده و از بین می‌روند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد