همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

کارمندان شاد بهتر کار می‌کنند

 بررسی‌ها نشان می‌دهد در صورتی که کارمندان شاد باشند و از محیط کاری خود رضایت داشته باشند بهتر کار می‌کنند و عملکرد آن‌ها با بهره‌وری بیش‌تر همراه است.

در این مطالعات، محققان یک فیلم کمدی به تعدادی از افراد نشان دادند و متوجه شدند شاد شدن روحیه کارمندان باعث می‌شود آن‌ها 12 درصد بهتر از عهده مسائل ریاضی بربیایند.
این در حالی است که افرادی که در وضعیت روحی خوبی قرار نداشتند تا 10 درصد از متوسط تعیین شده ضعیف‌تر عمل می‌کردند.
اندرو اسوالد استاد اقتصاد در مدرسه اقتصادی وارویک که این تحقیقات را رهبری کرده است در این باره گفت: این تحقیقات رابطه واضح و مشخص بین روحیه و کارآمدی را در محیط کار نشان می‌دهد. با کمک این یافته‌ها مشخص می‌شود مدیران باید برای افزایش سطح شادی کارمندان خود تلاش بیش‌تری داشته باشند.
او در این باره گفت: ما متوجه شدیم بین شادی انسان‌ها و میزان بهره‌وری و فعالیت کاری آن‌ها رابطه مستقیمی و جود دارد.
روحیه مثبت باعث بالا رفتن قدرت تمرکز ، فکر و خلاقیت می‌شود، در حالی که روحیه منفی تاثیرات کاملا متضادی دارد.
در بخشی از این تحقیقات از دانش‌آموزان داوطلب خواسته شد هر تعداد سوال ساده ریاضیات را که می‌توانند در ظرف مدت 10 دقیقه حل کنند.
به بعضی از این دانش‌آموزان قبل از انجام این کار یک برنامه کمدی نشان داده شد و به گروه دیگر فیلم‌هایی نمایش داده شد که تاثیری روی روحیه آن‌ها نداشت.
بعد از انجام این تحقیقات مشخص شد افرادی که شادتر هستند بهتر می‌توانند از عهده حل مسائل ریاضی بر بیایند و کارایی بیش‌تری داشتند.
پروفسور اسوالد نتایج این تحقیقات را بسیار جالب و قابل توجه می‌داند. به اعتقاد او اگر کارفرمایان به دنبال بهبود کارایی و بهره‌وری در محیط کار خود هستند باید به سلامت روحی و شادی کارمندانشان توجه ویژه ای نشان دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد