همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

بارداری در نوجوانی احتمال تولد نوزادان نارس را افزایش می‌دهد

- تحقیقات نشان می‌دهد زنانی که در سنین نوجوانی ازدواج کرده و صاحب فرزند شده‌اند با احتمال بیش‌تری فرزند نارس یا با وزن پایین به دنیا می‌آورند.

این تحقیقات هم‌چنین نشان می‌دهد یک چهارم مادران نوجوان تا قبل از سن 20 سالگی دوباره دارای فرزند می‌شوند که این موضوع خطر تولد نوزاد زودرس را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.
نوجوانان با احتمال 93 درصد بیش‌تر از زنان بزرگسال ممکن است نوزاد خود را زودتر از موعد طبیعی به دنیا بیاورند و به همین دلیل کارشناسان هشدار دادند که باید تلاش‌های بیش‌تری انجام شود تا نوجوانان بلافاصله بعد از به دنیا آوردن فرزند خود از باردار شدن دوباره و بدون فاصله پیشگیری کنند.
محققان در دانشگاه کورک در ایرلند که این تحقیقات را انجام دادند بیش از 55 هزار تولد را بررسی کردند. بعد از انجام این مطالعات آن‌ها اعلام کردند باید آموزش بیش‌تری در مورد بارداری به مادران نوجوان داد. چرا که بسیاری از آن‌ها هنوز به طور بیولوژیکی به بلوغ کافی برای مادر شدن نرسیده‌اند و ممکن است با این کار سلامت خود و نوزادشان را در معرض خطر جدی قرار دهند.
نوزادان نارس که قبل از 37 هفته بعد از شروع بارداری به دنیا می‌آیند بیش‌تر معرض ابتلا به بیماری‌های پزشکی هستند و با احتمال بیش‌تری در سال اول بعد از تولد ممکن است جان خود را از دست بدهند.
انجام تحقیقات روی مادران بین 14 تا 29 سال در شمال غرب انگلستان نشان داد که نوجوانان با احتمال بیش‌تری نسبت به مادران بالغ ممکن است صاحب فرزند نارس شوند.
این تحقیقات هم‌چنین نشان می‌دهد نوجوانان اطلاعات پزشکی کافی در مورد بارداری در سنین پایین دریافت نمی‌کنند و به همین دلیل باید برای از بین بردن این مشکل تلاش‌های بیش‌تری صورت گیرد.
تقریبا 21 درصد از نوجوانانی که قبل از رسیدن به سن 17 سالگی باردار شده‌اند نوزاد خود را قبل از موعد طبیعی به دنیا آورده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد