همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همبرگرهای بزرگ به فک آسیب می‌رسانند

دانشمندان تایوانی ادعا کردند تهیه کنندگان غذاهای آماده باید همبرگرها با اندازه‌های بزرگ را از منوی غذایی خود حذف کنند، چرا که این ساندویچ‌ها می‌توانند به فک آسیب برسانند.

پروفسور سو مینگ لون از مدرسه دندانپزشکی دانشگاه یانگ مینگ در تایوان در این باره گفت: بعضی از بیماران بعد از خوردن این همبرگرهای بزرگ دچار درد در ناحیه فک شده و در برخی از موارد در باز کردن دهان خود دچار مشکلاتی می‌شوند. آمارها نشان می‌دهد تعداد این گونه آسیب‌ها در حال افزایش است.
آقای سو در این باره به چاینا پست می‌گوید: مشکل زمانی بیش‌تر می‌شود که علاقه مندان به خوردن غذاهای آماده برگرهایی را انتخاب می‌کنند که دارای اندازه‌های بزرگ هستند و گاهی بیش از 7 سانتی‌متر هستند.
این در حالی است که دهان انسان می‌تواند لقمه‌هایی تا حداکثر 4 سانتی‌متر را گاز بزند. تلاش برای باز کردن بیش از حد دهان می‌تواند به مفاصل بین استخوان‌های فک و استخوان‌های گیج گاهی در روبه روی گوش‌ها آسب وارد کند.
استقبال از همبرگرهای بزرگ در طول سال‌های گذشته رشد چشم‌گیری داشته است. این غذاها علاوه بر آن که کالری زیادی را وارد بدن کرده و باعث چاق شدن فرد می‌شوند، تعداد آسیب‌های دهانی را نیز افزایش داده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد