همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

کوچک‌ترین مادر جهان

کوچک‌ترین مادر جهان برای سومین بار صاحب فرزند شد و امیدوار است باز هم بتواند بچه دار شود.

استیسی هرالد 36 ساله فقط نزدیک به 70 سانتی‌متر قد دارد و در حال حاضر رکورد کوچک‌ترین مادر جهان را از آن خود کرده است. البته پزشکان بارها در مورد بچه‌دار شدن به او هشدار دادند چرا که ممکن است نوزاد در درون بدن او بیش از اندازه رشد کند و به ریه‌ها و قلب این مادر کوچک اندام آسیب‌های جدی وارد کند.

اما خانم هرالد از کشور آمریکا تا کنون سه بار نظریه‌های پزشکان را رد کرده است و اکنون با آرامش با سه فرزند و همسر 27 ساله خود زندگی می‌کند. همسر او به نام ویل نزدیک به 175 سانتی‌متر قد دارد.

خانم هرالد به یک بیماری بسیار نادر ژنتیکی دچار است که مانع رشد او شده و علاوه بر آن ریه‌های او نیز رشد کافی نداشته‌اند. علاوه بر آن استخوان‌های این زن نیز شکننده هستند و همه این عوامل زندگی را برای او دشوار کرده است.

علارغم هشدارهای پزشکان این زن باز هم دوست دارد که دارای فرزند شود.

او در این باره می‌گوید: شاید داشتن سه کودک کافی به نظر برسد، اما من باز هم دوست دارم در آینده صاحب فرزند شوم. البته پزشکان بارها در مورد خطرات این کار به ما هشدار دادند، اما آن‌ها همیشه درست نمی‌گویند و در این مورد خاص من احساس کردم مشکلی برایم پیش نمی‌آید.

آخرین فرزند او به نام مالاچی یک کودک 7 ماهه است که متاسفانه بیماری مادر را به ارث برده است. علاوه بر این بزرگ‌ترین دختر او به نام کاتری هم که سه سال دارد این بیماری را به ارث برده است.

اما دختر دوم این خانواده به نام ماکیا دارای اندازه طبیعی است و رشد عادی خود را دارد.

خانم هرالد در این باره گفت: معمولا نوزادانی که به شرایط ما دچار هستند با دست و پای شکسته به دنیا می‌آیند زیرا استخوان‌های این نوزادان بسیار شکننده است و در حین مراحل زایمان ممکن است آسیب ببیند. برخی از فرزندان من هم به این مشکل دچار بودند و به همین دلیل شرایط برای ما با مشکلات بیش‌تری همراه بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد