همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

نوشیدنی‌های شیرین استرس و خشونت را کاهش می‌دهند

روانشناسان ادعا کردند خوردن نوشیدنی‌های شیرین مانند چای شیرین می‌تواند میزان استرس را در محیط کار کاهش دهد و هم‌چنین باعث می‌شود مردم با احتمال کم‌تری رفتارهای خشونت‌آمیز از خود نشان دهند.

محققان معتقدند انرژی حاصل از شکر که در نوشیدنی‌های شیرین وجود دارد مغز را قادر می‌کند تا کنترل احساسات را به دست بگیرد. به این ترتیب مردم با احتمال کم‌تری در زمان استرس و نگرانی در برابر ناملایمات از خود واکنش نشان می‌دهند.
دانشمندان برای آن که تاثیر نوشیدنی‌های شیرین را بررسی کنند به یک گروه از داوطلبان آب‌لیموی شیرین دادند و به گروهی دیگر چند شیرین‌کننده مصنوعی داده شد. این تحقیقات نشان داد افرادی که نوشیدنی‌های شیرین مصرف کرده‌اند در هنگام استرس و فشار عملکرد بهتری از خود نشان می‌دادند.
در این آزمایشات از هر کدام از داوطلبان خواسته شد چند کار استرس‌زا انجام دهند و در همین حال نیز چندین بار از این افراد انتقاد شد تا محققان بتوانند آن‌ها را تحریک کنند.
دانشمندان متوجه شدند افرادی که نوشیدنی‌های شیرین مصرف کرده‌اند با احتمال کم‌تری نسبت به استرس‌ها و فشارها از خود واکنش منفی نشان می‌دادند.
روانشناسان استرالیایی در این باره گفت: زمانی که شما در موقعیت‌ها استرس‌زا قرار می‌گیرید، برای مثال قرار است در یک جلسه کاری شرکت کنید مصرف یک نوشیدنی شیرین می‌تواند به شما در کنترل استرس و اجتناب از بروز رفتارهای خشونت‌آمیز کمک کند.
هم‌چنین مصرف یک نوشیدنی شیرین بعد از یک روز کاری می‌تواند به کاهش استرس شما کمک کرده و احتمال بروز خشونت و درگیری را در محیط خانواده پایین بیاورد.
تلگراف ، 7 جولای

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد