همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

دیر شروع کردن مدرسه برای نوجوانان مفید است

 دانشمندان در تحقیقات خود متوجه شدند در صورتی که نوجوانان بتوانند مدرسه خود را 30 دقیقه دیرتر شروع کنند هوشیاری بیش‌تری در سر کلاس خواهند داشت، خستگی کمتری دارند و حتی صبحانه سالم‌تری می‌خورند.

پاتریسیا ماس که در انجام این تحقیقات شرکت داشته است در این باره گفت: این نتایج بسیار برای ما جالب بود. ما نمی‌دانستیم با یک تغییر کوچک می‌توان چنین نتایجی گرفت.
این مطالعات در تعداد معدودی از مدارسی انجام شده بود که ساعت آغاز به کار مدرسه را نیم ساعت و حتی بیش‌تر به تاخیر انداخته بودند.
محققان معتقدند دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد چرا 30 دقیقه تاخیر می‌تواند تا این حد تغییر به وجود آورد. نوجوانان در هنگام طلوع خورشید در عمیق‌ترین قسمت خواب خود قرار دارند و ایجاد اختلال در این زمان در خواب آن‌ها می‌تواند باعث بروز مشکلات در آن‌ها شود. این موضوع زمانی اهمیت بیش‌تری پیدا می‌کند که بدانیم بسیاری از نوجوانان معمولا تا قبل از ساعت 11 به رخت‌خواب نمی‌روند.
دکتر جودیث اونز از دانشگاه براون در این باره گفت: برای اثبات این مدعا شواهد علمی و بیولوژیکی وجود دارد. بررسی‌های بیش‌تر هم نشان می‌دهد به تاخیر انداختن ساعت شروع مدارس می‌تواند فواید زیادی برای نوجوانان داشته باشد.
البته آقای اون تائید می‌کند که مسائل زیادی مانند زمان‌بندی‌های اداری و تجاری، ساعات کار والدین و بسیاری فاکتورهای دیگر مانعی بر سر راه اجرای این پیشنهاد است. تا کنون طرح‌های زیادی برای اجرای این نظریه ارائه شده است که همگی به دلایل مطرح شده خیلی سریع رد شده‌اند.
در مجموع 201 مدرسه در تحقیق عادات خواب شرکت داشتند و مدت این تحقیقات نیز نزدیک به 9 هفته بود. بعد از پایان یافتن این تحقیقات نتایج به دست آمده آن قدر تاثیر گذار بود که حتی بعضی از مدارس این تغییرات را به صورت دائمی در آوردند و ساعات شروع مدارس را به تاخیر انداختند.
در این طرح ساعات شروع مدارس از 8 به 8:30 دقیقه انتقال پیدا کرد و مدت زمان هر کلاس نیز بین 5 تا 10 دقیقه کاهش پیدا کرد تا در عملکرد و برنامه مدارس تغییر زادی به وجود نیاید.
با انجام این تغییر ساده درصد دانش‌آموزانی که به میزان 8 ساعت در طول شبانه روز می‌خوابیدند از 16 درصد به 55 درصد افزایش پیدا کرد. خواب‌آلودگی در هنگام روز و در سر کلاس نیز از 49 درصد به کم‌تر از 20 درصد کاهش پیدا کرد.
این تغییرات هم‌چنین باعث کاهش میزان افسردگی و خشم و عصبانیت دانش‌آموزان می‌شد. تعداد مراجعه به مراکز پزشکی در مدرسه کاهش چشم‌گیری پیدا کرد و تعداد دانش‌آموزانی که صبحانه می‌خورند نیز دو برابر شد.
اسوشیتدپرس ، 7 جولای

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد