همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

جام جهانی 2010 از نگاه آمار

آرین روبن در دیدار سه‌شنبه شب تیم‌های ملی فوتبال هلند و اروگوئه زننده گل شماره 2200 جام‌های جهانی فوتبال بود.

به گزارش ایسنا، هلندی‌ها سه‌شنبه شب با ششمین برد پیاپی خود در جام جهانی 2010 توانستند به دیدار پایانی این رقابت‌ها راه پیدا کنند. هفتمین برد برای نارنجی‌ها به معنای قهرمانی آن‌ها در جام نوزدهم فوتبال خواهد بود.

دیدار دو تیم که در ورزشگاه کیپ تاون برگزار و با پیروزی 3 بر 2 هلند برابر اروگوئه همراه شد، آمارهای جالبی نیز با خود داشت.

2200
گل آرین روبن در نیمه دوم بازی هلند ـ اروگوئه، دو هزار و دویستم گل تاریخ جام‌های جهانی از آغاز تا امروز بوده است. گلی که خیال نارنجی‌ها را از رسیدن به نخستین فینال‌شان در جام‌های جهانی پس از 32 سال تا حدود زیادی آسوده کرد.


دیگو فورلان در دقیقه 41 بازی هلند و اروگوئه گل تساوی را برای تیمش به ثمر رساند. این تنها گلی بود که در تمامی طول برگزاری رقابت‌های جام جهانی در این دقیقه از زمان بازی به ثمر رسید.

پیش از گلزنی او جووانی فان برونکهورست در دقیقه 18 با شوتی از راه دور و تماشایی هلند را از اروگوئه پیش انداخته بود. یک هلندی دیگر ـ آرین روبن ـ در بازی یک هشتم نهایی میان هلند ـ اسلواکی در هجدهمین دقیقه بازی توانسته بود گلزنی کند.
 
بیشترین گل‌های جام جهانی 2010 در دقیقه 89 به ثمر رسیده است. تا کنون 5 بازیکن در این دقیقه از بازی برای تیم‌هایشان گلزنی کرده‌اند. جالب آن که دقیقه 79 بازی‌های برگزار شده از جام نوزدهم تاکنون 4 گل را به همراه داشته است.

29
از آخرین دوئل هلند و اروگوئه 29 سال می‌گذشت. دو تیم پیش از دیدار خود در دور نیمه نهایی رقابت‌ها در آفریقای جنوبی، 29 سال پیش با هم مسابقه داده بودند که با برتری دو بر صفر اروگوئه به پایان رسیده بود.

28
میانگین سنی بازیکنان تیم ملی هلند، 28 سال و 342 روز بود. به این ترتیب آن‌ها پیرترین تیم ملی فوتبال هلند در یک جام جهانی از سال 1978 تاکنون هستند.

26
میانگین سنی بازیکنان ترکیب اولیه‌ی اروگوئه 26 سال و 107 روز بود. به این ترتیب اروگوئه جوان‌ترین تیمش را از جام جهانی 2002 تاکنون روانه میدان کرده بود.

21
تاکنون 21 گل در ورزشگاه گرین پوینت در شهر کیپ تاون به ثمر رسیده است. این آمار این ورزشگاه را به عنوان میزبان پرگل‌ترین دیدارهای جام جهانی 2010 معرفی می‌کند.

ورزشگاه محل بازی دیگر دیدار دور نیمه نهایی میان تیم‌های ملی آلمان و اسپانیا، به سختی می‌تواند از ورزشگاه گرین پوینت پیشی بگیرد.
 
تاکنون در دیدارهای انجام شده در این ورزشگاه 13 گل به ثمر رسیده است. در ورزشگاه ساکر سیتی ژوهانسبورگ هم 12 گل میان تیم‌ها رد و بدل شده است. ورزشگاه ساکر سیتی ژوهانسبورگ محل برگزاری دیدار پایانی جام جهانی 2010 خواهد بود.

14
هلندی‌ها تاکنون در 14 بازی پیاپی خود در جام جهانی و همچنین رقابت‌های انتخابی مربوط به آن به پیروزی رسیده‌اند. این رکوردی تازه به شمار می‌آید.

10
ده بازی در جام جهانی برای اسکار تاوارز سرمربی تیم ملی فوتبال اروگوئه به معنای رکوردی تازه است. او برای دهمین بار در جام جهانی روی نیمکت مربی‌گری تیم ملی اروگوئه نشست.
 
به این ترتیب او از خوآن لوپز مربی اروگوئه در جام‌های جهانی 1950 و 1954 پیشی گرفت. لوپز در جام جهانی 1950 اروگوئه را به قهرمانی جهان و چهار سال بعد به عنوان چهارمی جهان رساند. تاوارز پیش از این در سال 1990 هم هدایت تیم ملی اروگوئه را بر عهده داشت و در جام جهانی ایتالیا، با شکست برابر میزبان رقابت‌ها در دور یک هشتم نهایی، به کار خود پایان داد.

10
تاکنون ده دیدار از دور نیمه نهایی جام‌های جهانی میان تیم‌هایی از اروپا و آمریکای جنوبی برگزار شده است. برد هلندی‌ها، سومین موفقیت تیم‌های اروپایی برابر حریفان‌شان از آمریکای لاتین به شمار می‌آید.
 
در سال 1938 ایتالیا با شکست دو بر یک برزیل و در سال 1954 مجارستان با شکست 4 بر 2 اروگوئه توانسته بودند در دوئل برابر حریفان آمریکای جنوبی خود در دور نیمه نهایی جام جهانی به پیروزی برسند.

10
هلند با ده پیروزی پیاپی راهی دیدار پایانی جام جهانی که یکشنبه آینده برگزار خواهد شد می‌شود. باخت اروگوئه برابر هلند هم نخستین شکست این تیم در ده بازی اخیرش به شمار می‌آید.

6
هلند با 6 پیروزی پیاپی در جام جهانی 2010 توانست در دیدار پایانی این رقابت‌ها حاضر باشد. تاکنون تنها برزیل آن هم در جام جهانی 2002 موفق به انجام این کار شده بود.

5
پنج گلی که دیگو فورلان در جام جهانی تاکنون به ثمر رسانده است، او را به عنوان دومین گلزن برتر کشورش در جام‌های جهانی معرفی می‌کند. او از اسکار میگوئس رکورددار بیشترین تعداد گلزنی در جام‌های جهانی برای اروگوئه سه گل کمتر دارد.

خوآن پپه و همچنین پدرو چه‌آ هم تاکنون 5 برای اروگوئه در جام‌های جهانی گذشته گلزنی کرده‌اند.

صفر
هلند تا پیش از بازی سه‌شنبه خود برابر اروگوئه در هیچ دیداری از دور نیمه نهایی جام‌های جهانی به پیروزی نرسیده بود.

نارنجی‌ها در جام‌های جهانی 1974 و 1978 اگرچه راهی دیدار پایانی شدند اما این موفقیت به واسطه صدرنشینی‌شان در دیدارهای دور گروهی در آن رقابت‌ها بود.

در آن زمان رقابت‌های جام جهانی به گونه‌ای بود که دو تیم صدرنشین دو گروه به طور مستقیم راهی دیدار فینال می‌شدند.

نارنجی‌ها تاکنون در دور نیمه نهایی جام‌های جهانی به شکل امروزی در سال 1998 و با شکست برابر برزیل در ضربه‌های پنالتی از رسیدن به فینال محروم شده بودند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد