همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

ماهی ها با یکدیگر حرف می زنند!

پژوهشگران می گویند، دنیای زیر آب آنقدرها هم که فکر می کنیم ساکت و بی سرو صدا نیست و ماهی ها هم می توانند با همدیگر حرف بزنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، شهریمان غزالی یکی از پژوهشگران دانشکده علوم دریایی اوکلند در نیوزیلند ، در تحقیقات خود دریافته است برخی ماهی ها می توانند با تولید اصوات با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

وی می گوید همه ماهی ها می توانند اصوات را بشنوند ، اما همه آنها نمی توانند با ارتعاش باله های خود صدا تولید کنند.

این محقق علوم دریایی در ادامه می گوید ، ماهی ها به علل مختلف از جمله جذب جفت ، ترساندن ماهی های شکارچی یا جهت یابی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.

وی که مدت طولانی بر روی گونه های مختلف ماهی ها مطالعه کرده است ،‌ می گوید گونه های مختلف ماهی هایِ دارای باله های خاردار ، منبع صوتی قوی تری دارند و اصوات بیشتری تولید می کنند.

وی می افزاید این فرضیه وجود دارد که این نوع ماهی ها برای اعلام زمان تخم ریزی به جفت خود ،‌ صدا تولید می کنند و برخی از ماهی های مناطق تپه های دریایی نیز در تلاش برای ترساندن و دور نگه داشتن ماهی های شکارچی از خود صدا تولید می کنند.

این پژوهشگر در ادامه می گوید اما ‌تلاش کسانی که امیدوار به مکالمه با ماهی های قرمز خانگی خود هستند ،‌کاملا بی فایده است چرا که این ماهی ها شنوایی عالی دارند ، اما قدرت شنوایی بالا با توانایی تولید صدا مرتبط نیست و آن ها به هیچ وجه نمی توانند هیچ صدایی تولید کنند.

این پژوهشگر علوم دریایی نیوزیلند قرار است یافته های خود را روز چهارشنبه در کنفرانس انجمن علوم دریایی این کشور ارائه دهد.


" کاد " به جز زمان تخم ریزی ، کاملا ساکت هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد