همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

خطر نسبی وقوع زلزله در اصفهان وجود دارد

 مدیر ستاد بحران استانداری اصفهان گفت: مطالعات پهنه‌بندی خطرپذیری زلزله در استان اصفهان نشان داد که خطر نسبی وقوع زلزله در این استان وجود دارد و هر روز باید منتظر وقوع زلزله‌ای در اصفهان بود.

منصور شیشه‌فروش در همایش مقاوم‌سازی و سبک‌سازی که در حاشیه سومین نمایشگاه بین‌المللی مصالح و تکنولوژی ساختمان استان اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: طی این مطالعات ظرفیت خطرپذیری لرزه بررسی و گسل‌های زیادی در زیر سطح آبرفتی استان مشاهده شده است.

وی ادامه داد: قبول این موضوع که استان اصفهان از این بابت با خطر نسبی کمی مواجه است به معنای ساکت نشستن و دست روی دست گذاشتن نیست.

مدیر ستاد بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه قوانین مقاوم‌سازی نیازمند یادآوری هستند، گفت: در حال حاضر در بخش ساخت و ساز و مقاوم‌سازی کمبود قانونی وجود ندارد.

وی اظهار داشت: سند چشم‌انداز و افق 1404 کشور و برنامه‌های توسعه چهارم و پنجم، در این مورد از قوانینی صحیح و شفاف برخوردارند اما به درستی اجرا نمی‌شود.

شیشه‌فروش ضعف ساخت و ساز در کشور را ناشی از ضعف نظام کنترل کیفی، استفاده از مصالح نامرغوب، استفاده از نیروهای غیرحرفه‌ای و انتخاب ناصحیح محل ساخت و ساز دانست و افزود: اکنون کشور در شرایطی قرار دارد که قوانین لازم تدوین شده و عوامل ضعف نیز به خوبی شناسایی شده‌اند.

وی اظهار داشت: تشکیل سازمان مدیریت بحران با هدف توجه به ساز و کارهای ویژه این بخش و نیز اعلام و ابلاغ اصول و مقررات 9 بندی مقاوم‌سازی به سران سه قوه از مهم‌ترین و اثرگذارترین اقدامات کشور طی سال‌های گذشته در این بخش بوده است.

مدیر بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر طی روندی شتابان، سالانه 250 هزار واحد مسکونی در کشور مقاوم‌سازی می‌شوند.

وی اضافه کرد: در استان اصفهان نیز طی پنج سال گذشته، 25 هزار و 700 واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده‌اند.

وی نظارت بر کارگاه‌های محلی و روستایی، اعزام سرباز مهندس به روستاها، کنترل ساختمان‌های روستایی از طریق استقرار ناظران ساختمانی، ابلاغ شناسنامه فنی ساختمان‌ها، مقابله با حاشیه‌نشینی، اجرایی کردن آیین‌نامه مقاوم‌سازی، ممانعت از تعیین مهندسان ناظر توسط مالکان و محول کردن آن به شهرداری‌ها، توجه به طرح‌های هادی و بالادستی شهرستان‌ها به هنگام انتخاب محل پروژها از مراحل بهبود سطح ساخت‌وساز در این استان دانست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد