همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

هشدار نسبت به شیوع بیماری‌های روده‌ای به دلیل گرمای هوا

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران نسبت به افزایش بیماریهای روده ای در کشور به دنبال گرم شدن هوا هشدار داد و گفت: در حال حاضر مردم با سه نوع بیماری درگیر هستند که منجر به ضعف عمومی و تحلیل جسمانی مبتلایان می شود.

دکتر ایرج خسرونیا اظهار داشت: به دلیل اینکه همزمان سه بیماری گرمازدگی، مسمومیت غذایی و ابتلا به یک نوع بیماری ویروسی زیاد شده، تعداد مبتلایان به بیماریهای روده ای، اسهال و استفراغ افزایش یافته است.

آفتاب سوختگی، کم آبی در مناطق خشک و گرمسیری و فصول گرم سال یکی از شایعترین علل مراجعه به مراکز درمانی است و کودکان به دلیل جثه کوچک و قرار گرفتن در معرض عفونتهای مختلف که با تب، اسهال و استفراغ همراه است بیشتر دچار کم آبی می شوند.

خسرونیا با بیان اینکه مراجعه مبتلایان به بیماریهای روده ای و اسهال و استفراغ به مراکز درمانی بیشتر از ماههای قبل شده است افزود: افرادی که مجبورند زیر نور آفتاب و در فضای باز کار کنند در این روزها که دمای هوا افزایش یافته بیشتر دچار گرمازدگی می شوند.

گرمازدگی و فرسودگی ناشی از گرما عوارض بالقوه مرگباری هستند که از افزایش شدید درجه حرارت بدن ناشی می شوند.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران همچنین به موارد مسمومیت غذایی اشاره کرد و افزود: گرمای هوا یکی از دلایل زودتر فاسد شدن غذا است و منجر به بروز مسمومیت غذایی می شود.

خسرونیا به نوعی بیماری ویروسی اشاره کرد که همراه با ضعف عمومی، دل درد و... بروز کرده و قابل انتقال از فردی به فرد دیگر است.

وی با تاکید بر اینکه رعایت نکردن بهداشت فردی و عمومی باعث انتقال این بیماری ویروسی می شود، ادامه داد: خوردن سبزی آلوده و میوه های شسته نشده، دستهای آلوده و کثیف و استفاده از صابون جامد باعث انتقال بیماری می شود.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران گفت: استفاده از صابون جامد در سرویسهای بهداشتی باعث ماندگاری میکروب بر روی صابون شده و در نتیجه میکروبها به فرد بعدی منتقل می شود.

خسرونیا توصیه کرد مردم در ساعات گرم روز از منزل خارج نشوند و از لباسهای نازک و روشن استفاده کنند. همچنین مایعات زیاد بنوشند تا کلیه ها از کار نیافتد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد