همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

وسایل لاغری موضعی تنها باعث جابجایی چاقی در بدن می‌شود

 بهترین کار برای کوچک کردن شکم منقبض کردن آن است؛ چون این عمل باعث تقویت عضله مورب شکمی و پشت می‌شود در نتیجه بدن ظاهر بهتری پیدا می‌کند.

یک متخصص تغذیه گفت: استفاده از مواد و وسایل لاغری موضعی تنها باعث جابجایی چاقی در بدن می‌شود و چربیها پس از مدتی به جای اولیه خود باز می‌گردند یا در بدن حرکت می‌کنند.

دکتر ضیاء الدین مظهری افزود: گاهی اوقات چربی‌ها با ترفندهایی مانند ماساژ حرکت می‌کند البته حرکت چربیها مخاطراتی نیز دارد چون چربی بخشهایی مانند شکم و پهلو به سمت اندام‌هایی مانند قلب می‌رود و دور این عضو را می‌گیرد و یا اسیدهای چرب آزاد وارد جریان خون می‌شوند که امکان دارد تحت تاثیر رادیکال‌های آزاد، ال دی ال (کلسترول بد) حاصل از آنها اکسیده شده و مسیررگها را ببندد.

این متخصص رژیم‌درمانی با بیان اینکه قسمت خاصی از بدن را با رژیم غذایی نمی‌توان لاغر کرد همانگونه که دارو رسانی هدفمند به عضو عفونی بدن امکان‌پذیر نیست،گفت: فردی که رژیم متعادل و متنوعی را رعایت می‌کند، قسمت‌های مختلف بدنش لاغر می‌شود البته این تغییر در شکم و پهلو سریعتر رخ می‌دهد. زنان نیز بیشتر به انباشتگی چربی در شکم و پهلوها دچار می‌شوند چون هنگام بارداری به منظور ایجاد فضای لازم برای رشد جنین در این اندامها کشش ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: انباشتگی انرژی مازاد بر نیاز که به صورت بافتهای چربی در بدن ذخیره می‌شود از الگوی ژنتیک هر فرد نشات می‌گیرد که از پدر و مادر به او منتقل می‌شود. این متخصص تغذیه با بیان اینکه دستیابی به تناسب اندام زمان‌براست، گفت: بهترین روش دستیابی به این هدف، انجام ورزشهای سبک بویژه حرکتهای کششی است؛ چرا که به تدریج باعث تقویت عضله ‌شده، در نتیجه شکم به جلو رانده نمی‌شود.

مظهری در پایان توصیه کرد: افرادی که شکم بزرگی دارند نباید در مهمانی‌ها گن لاغری بپوشند؛ چرا که استفاده از گن، شل‌تر شدن عضله را موجب می‌شود. بهترین کار برای کوچک کردن شکم منقبض کردن آن است؛ چون این عمل باعث تقویت عضله مورب شکمی و پشت می‌شود در نتیجه بدن ظاهر بهتری پیدا می‌کند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد