همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

میلیون‌ها نفر در اروپا بی‌سوادند

بیش از سی سال است که یونسکو درباره درصد بی‌‌سوادان اروپا سکوت کرده، اما واقعیت این است که در اروپا نیز میلیون‌‌ها نفر بی‌‌سواد هست که این موضوع سطح سواد را در اروپا پایین آورده است.

ایلاف ادامه می‌دهد: برای نمونه، در آلمان کم نیستند جوانانی که عمر آنها از پانزده سال تجاوز می‌کند و توانایی نوشتن نام خود را نیز ندارند؛ حتی افرادی که نمی‌دانند کامپیوتر به چه دردی می‌خورد نیز کم نیستند!

پدیده دیگری که در آلمان به عنوان پایلون سنجش سواد اروپا دیده می‌شود، وجود ده‌ها نفر پیرامون بانک‌ها برای پر کردن فرم دریافت و پرداخت پول است و هم‌‌اکنون این موضوع به نوعی تجارت حاشیه‌ای بانک‌ها تبدیل شده است.

این گزارش در ادامه آورده است، بی‌‌سوادی در آلمان منحصر به شهرهای دور از پایتخت نیست، بلکه هم اکنون برلین نیز در هر فصل درسی شاهد برگزاری کلاس‌های سوادآموزی بزرگسالان است و استقبال خوبی نیز از این کلاس‌ها می‌شود.

شمار بی‌‌سوادان آلمان در این پژوهش، چهار میلیون نفر اعلام شده است.

این گزارش می افزاید، شمار دانش آموزانی که در سال اولیه (اول تا چهارم) مدرسه را ترک می‌کنند، به 11 درصد رسیده و مقامات سیستم آموزش عمومی آلمان، نسبت به افزایش این رقم به دولت آلمان هشدار داده‌اند.

این سایت خبری سپس شمار بی‌‌سوادان جهان را 870 میلیون نفر اعلام کرد که اغلب در کشورهای عربی و در کشورهای در حال توسعه اروپای شرقی و آمریکای لاتین زندگی می‌کنند؛ در این میان، زنان یک سوم بی‌‌سوادان جهان را تشکیل می‌دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد