همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

باک ضد یخ زدگی گازوئیل ساخته شد

علی اصغر مرجانی، مبتکر زنجانی از ثبت اختراع سیستم ضد یخ گازوئیلی خبر داد و گفت: این اختراع مانع یخ زدگی گازوئیل باک خودروها و سایر وسائط نقلیه تا دمای منفی 60 درجه سانتیگراد می‌شود.
وی گفت: خصوصیات خاص گازوئیل موجب یخ زدن باک خودرو در فصل سرما می‌شود و این امر همواره خود ما را دچار مشکل می‌کرد لذا ایده ساخت چنین سیستمی از قبل در ذهنم نقش بسته بود.
این مخترع افزود: ایده اولیه طرح با کمک و راهنمایی طاهری مدیر گروه رشته الکترونیک دانشگاه زنجان و با تعیین چارچوب اولیه طرح و رفع نواقص آن آماده و با حمایت مالی مرکز تحقیقات سپاه منطقه زنجان ادامه یافت.
وی خاطرنشان کرد: این سیستم به صورت مغز الکترونیکی روی ماشین نصب و تنها با یک خط ارتباطی در مناطق دیگر نیز کاربرد خواهد داشت.
وی گفت: در این سیستم، باک و لوله‌های ماشین با استفاده از عایق پوشانده می‌شود به طوری که این عایق قادر خواهد بود تا 90 درصد، مانع تبادل حرارتی شده و زمانی که هیتر به عایق وصل ‌شود می تواند تا دمای منفی 60 درجه سانتیگراد نیز مانع یخ زدگی گازوئیل ‌شود.
مرجانی با بیان این که سیستم ضد یخ گازوئیلی روی تمام خودرو‌های گازوئیلی و بنزینی و همچنین قطارها کارایی دارد افزود: این سیستم از طریق باتری خودرو، تغذیه و هر لحظه ولتاژ و میزان جریان را با استفاده از یک معیار خاص مقایسه و آن را کنترل می‌‌کند؛ لذا در صورت کاهش چشمگیر میزان ولتاژ و جریان باتری، سیستم به صورت خودکار به جریان افتاده و میزان ولتاژ را به حد مطلوب می رساند.
وی اظهار داشت: در صورت کاهش دمای آب، این سیستم به صورت خودکار دما را افزایش داده و همچنین از طریق آن می تواند هر لحظه دمای داخل کابین، درون باک و ولتاژ را در سر باتری کنترل کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد