همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

افزایش پوسیدگی دندان در ایران به دلیل گرانی خدمات دندانپزشکی

 کشورهای صنعتی و پیشرفته دنیا نیز در دهه 1950 میلادی گرفتار افزایش پوسیدگی دندانها بودند که با اجرای برنامه های پیشگیری و مبتنی بر جامعه و همچنین ارائه خدمات و آموزشهای لازم توانستند این معضل را کنترل کنند.

مهر نوشت:

مدیر گروه سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تهران از بالا بودن میزان پوسیدگی دندانهای ایرانیها در مقایسه با کشورهای صنعتی دنیا خبر داد و گفت: بیشترین دندان پوسیده، پرکرده و کشیده شده مربوط به رده سنی 12 سال است.

دکتر محمدرضا خامی اظهارداشت: وضعیت پوسیدگی دندانهای ایرانیها در مقایسه با کشورها صنعتی و پیشرفته دنیا مطلوب نیست. به طوری که دندانهای پوسیده، کشیده شده و پر کرده در رده سنی 12 سال که گروه شاخص و معیار تلقی می شوند در حد متوسط است.

وی با بیان اینکه همین وضعیت در سنین بالاتر نیز وجود دارد، گفت: 80 تا 90 درصد خرابی دندانها مربوط به پوسیدگی است. خامی ادامه داد: به طور متوسط هر فرد 12 ساله 1.8 دندان پوسیده، پرکرده و کشیده شده دارند و به عبارتی هر دو کودک 12 ساله ایران سه دندان خراب دارند.

وی افزود: کشورهای صنعتی و پیشرفته دنیا نیز در دهه 1950 میلادی گرفتار افزایش پوسیدگی دندانها بودند که با اجرای برنامه های پیشگیری و مبتنی بر جامعه و همچنین ارائه خدمات و آموزشهای لازم توانستند این معضل را کنترل کنند.

مدیر گروه سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به تغییرات اجتماعی که در سالهای گذشته در کشور رخ داده ادامه داد: 15 سال قبل خبری از انواع شکلاتها و شرینیها نبود اما امروز مصرف زیاد این خوراکی ها باعث شده دندانهای خراب ایرانیها بیشتر شود.

خامی با بیان اینکه هنوز درصد زیادی از افراد جامعه اعتقادی به مسواک زدن ندارند، گفت: گران بودن خدمات دندانپزشکی نیز تاثیر زیادی در بروز این مشکل داشته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد