همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

نظرسنجی جالب درباره هدفمندی یارانه‌ها

بر اساس نظرسنجی یک مؤسسه دولتی درباره بحث هدفمندسازی یارانه‌ها قاطبه مردم از نحوه اجرای این طرح ملی بی‌اطلاع هستند.

در این نظرسنجی که با جامعه آماری 7 هزار و 903 تن از شهروندان تهرانی انجام شده 4/73 درصد پاسخ دهندگان این سؤال که با توجه به آن که مدت‌هاست موضوع هدفمندکردن یارانه‌ها در رسانه‌ها مطرح است آیا فکر می‌کنید درباره این موضوع اطلاعات کافی دارید؟ پاسخ منفی و تنها 6/26 درصد آنان پاسخ مثبت داده‌اند. همچنین 3/57 درصد پاسخ دهندگان از طریق صدا و سیما 10 درصد از طریق روزنامه‌ها، 3/8 درصد از طریق سایر مردم و 6/28 درصد از طریق چند رسانه‌ای در جریان موضوع هدفمندی یارانه‌ها قرار گرفته‌اند.

بر این اساس 6/62 درصد پاسخ دهندگان به این سؤال در صورتی که قادر به یادآوری هستید آیا می‌توانید مشخص کنید که چه بخشی از موضوع هدفمندکردن یارانه‌ها بیش‌تر توجه شما را جلب کرده است، قادر به نام بردن نبوده‌اند 4/10 درصد مردان دادن پول به مردم به نام یارانه‌ها را ذکر کرده، 7/5 درصد حذف یارانه‌های آب و برق و گاز و نظایر آن را نام برده 8/2 درصد صرفه‌جویی و اصلاح مصرف را ذکر کرده 7/5 درصد یکسان شدن دریافتی و حقوق مردم و توزیع عادلانه ثروت بین اقشار مختلف مردم را عنوان کرده‌اند. همچنین 3/57 درصد مردم در پاسخ به این سوال که آیا اطلاع دارید که این طرح قرار است از چه زمانی اجرایی شود پاسخ مثبت و 7/42 درصد پاسخ منفی داده‌اند.

 در میان شرکت کنندگان در این نظرسنجی 3/30 درصد دارای شغل آزاد و 6/6 درصد دانشجو، 9/38 درصد خانه‌دار بوده‌اند. ‌به نظر می‌رسد باتوجه به گستردگی و ابعاد پیچیده طرح ملی هدفمندسازی یارانه‌ها و نیز لزوم همراهی و نگاهی عموم مردم از جوانب مختلف طرح برای کمک به دولت، علی‌رغم پیش‌بینی قانون در رابطه با اطلاع‌رسانی و تشکیل کمیته مربوطه اقدام در خور توجه و شایسته‌ای ‌نگرفته و ضروری است پیش از اجرای این طرح که البته زمان زیادی نیز به آغاز اجرای آن نمانده است فعالیت رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی در این رابطه برای کاهش اضطراب جامعه انجام شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
امین دوشنبه 7 تیر 1389 ساعت 14:50 http://persiancinema.mahblog.com/

سلام دوست عزیز وبلاگ خوب و جالبی داری لطفا منو به اسم پرشین سینما لینک کن وبه منحتما خبر بده تامنم شما رو لینک کن حتما خبرم کن ممنون بای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد