همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

سهم ایران در تولید علم 5 درصد از کل جهان است

باشگاه خبری فارس «توانا»، رضا زمانی در همایش تقدیر از برگزیدگان طرح‌ها و برنامه‌های استانی آموزش راهنمایی و هدایت تحصیلی آموزش و پرورش که امروز در مجموعه سید‌الشهداء برگزار شد، گفت: یکی از ویژگی‌های مناسب موجود در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، ارتباط صحیح بین حوزه‌های مختلف کاری است.

وی اظهار داشت: خط مقدم در ایجاد تحول بر عهده معلمان، مدیران، اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و وزارت آموزش و پرورش است؛ معلمان انسان‌هایی هستند که مانند پیامبران الهی وظیفه هدایت و راهنمایی انسان‌ها را بر عهده داشته و برنامه زندگی را در اختیار آنها قرار می‌دهند.

وی افزود: معلمان به دلیل تعلیم و آموزش حکمت، مقام بالایی دارند و به همین دلیل مقام معلمان با پیامبران الهی برابری می‌کند همچنین برتری بر دیگران، ایمان حقیقی و احیاگری از جمله ویژگی‌های برتر معلمان است.

زمانی گفت: اگر معلم بخواهد احیاگر بوده و تحول، نوآوری و خلاقیت ایجاد کند باید به پردازش اندیشه‌ها بپردازد یعنی فکر و علم تولید کند تا بتواند از طریق ایجاد نوآوری، روش‌های کارآمد ابداع کند.

وی با بیان اینکه جایگاه همه مسائل، جامعه و خانواده است، عنوان کرد: جایگاه مهم احیاگری، در آموزش و پرورش است چرا که سایر بخش‌ها همانند خانواده نمی‌توانند قوه را به فعل تبدیل کنند و استعداد‌ها را شکوفا سازند بنابراین معلمان و مدیران که نقش رهبری را بر عهده دارند باید بتوانند این وظیفه را به نحو شایسته‌ای انجام دهند.

زمانی با اشاره به اینکه برای انجام دادن وظیفه احیاگری در آموزش و پرورش معلمان باید از روش‌ها و مدل‌های مختلف استفاده کرده و دیگران را در رشد سهیم کنند، اضافه کرد: اگر این اتفاق بیفتد تحول و رشد نیز صورت می‌گیرد چرا که برخی کشورهای مدعی برتری در زمان‌های مختلف در حوزه آموزش و پرورش خلاقیت و نوآوری داشته‌اند.

معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران بیان کرد: در 20 سال گذشته اروپا ادعا می‌کرد که تراز علمی ایران پایین است و حتی هم‌اکنون نیز میدان و عرصه‌های علمی را برای کشورهای مختلف از جمله ایران تنگ کرده‌اند. پس برای ایجاد تغییر و شکستن این محاصره‌ها معلمان باید به نحو مناسبی به وظیفه خود عمل کنند و با این فرهنگ‌سازی که به وسیله استعمار‌گران صورت گرفته است، مقابله کنند.

* ایران در 7 دانش از جمله ریاضی و مکانیک رتبه نخست منطقه را دارد

زمانی با بیان ایران در 3 عرصه سیاسی، علمی و زیرساخت‌ها رشد داشته است، گفت: با وجود ایجاد تهدیدها و تحریم‌های مختلف، ایران توانسته است از طریق دینمداری، رشد کند همچنین نخستین گام علمی که در 30 ساله گذشته به وسیله تلاش ایرانیان برداشته شده، ساخت و پرتاب ماهواره بوده است.

وی گفت: ایران توانسته است با استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای و پیشرفت در عرصه‌های پزشکی در جهت رشد مقالات علمی، رتبه نخست را در خاورمیانه کسب کند.

معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه ایران در 7 دانش از جمله ریاضی و مکانیک رتبه نخست را در منطقه داراست، گفت: هم‌اکنون در ایران 20 پارک علمی تأسیس شده و 20 هزار مقاله علمی در مجلات معتبر جهانی از سوی دانشمندان ایرانی به چاپ رسیده است همچنین ایران در علم فناوری نانو جایگاه چهاردهم را در دنیا داراست.
زمانی ادامه داد: اگر معلمان بخواهند به موفقیت دست یابند نیازمند تلاش و همت مضاعف هستند همچنین نباید تلاش‌های موفقیت‌آمیز ایرانیان را فدای عملکرد بعضی خواص کرد.

وی با بیان اینکه سهم ایران در تولید علم 5 درصد از کل جهان است، اظهار داشت: اگر معلمان بخواهند در جایگاه مطلوب و مناسب قرار گیرند باید با اعتقاد به خدا و خون شهدا و ایثارگری‌های خود به اهداف مورد نظر دست یابند.

معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اینکه پرداختی‌های آموزش و پرورش و اداره کل پشتیبانی در سال 88 ایده‌آل بوده است، گفت: در سال جاری نیز پرداختی‌های معلمان در حال انجام است و تا به حال این اداره کل، عدم پرداختی به کسی نداشته است مگر اینکه گزارش آن به دست اداره نرسیده باشد.

نظرات 1 + ارسال نظر
جواد پنج‌شنبه 3 تیر 1389 ساعت 09:03 http://p30rank.ir/?ref=10177

سلام دوست عزیز
اگر می خواهید وبلاگی پر بیننده داشته باشید
با ثبت نام رایگان در سایت ما آمار خود در بالا ببرید
فقط با روزی ۱۰ دقیقه آنلاین بودن ۳۰۰ تا ۴۰۰ بازدید در یافت کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد