همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

یائسگی زودرس خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می‌دهد

جامعه > سلامت  - دانشمندان در آخرین تحقیقات خود متوجه شدند زنانی که قبل از 46 سالگی سائسه می‌شوند با احتمال دو برابر بیش‌تر در خطر حمله قلبی، سکته یا دیگر بیماری‌های مرتبط با قلب قرار دارند.

تحقیقات بیش‌تر نشان داد حتی هورمون‌درمانی که پزشکان برای پیش‌گیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی در این زنان استفاده می‌کردند این خطر را کاهش نمی‌دهد.
دکتر ملیسا ولونس از دانشگاه آلباما در بیرمنگام در این باره گفت: دانستن این موضوع برای زنان مهم است که یائسگی زودرس می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش دهد. بیماری‌های قلبی اولین قاتل زنان در آمریکا محسوب می‌شود.
اما این زنان می‌توانند با اصلاح کردن بعضی از الگوهای خطرزا در زندگی خود مانند کنترل کلسترول و فشار خون بالا ، ورزش کردن و رعایت رژیم غذایی مناسب از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند.
هم‌چنین پزشکان باید از زنان در مورد سن ابتلا به یائسگی سوال بپرسند تا بتوانند در صورت لزوم اقدامات موثر در جهت پیشگیری از عوارض یائسگی زودرس را در نظر داشته باشند. سن متوسط یائسگی 51 سالگی است.
در این مطالعات، تحقیقاتی روی بیش از 2 هزار و 500 زن که بین 45 تا 84 سال سن داشتند انجام شد. از میان نزدیک به 28 درصد از زنان پیش از موعد دچار یائسگی شدند.
با انجام این مطالعات دانشمندان متوجه شدند زنانی که زودتر دچار یائسگی می‌شوند با احتمال بیش‌تری دچار بیماری‌های قلبی می‌شوند.
تا قبل از سال 2002 پزشکان به طور گسترده استفاده از هورمون درمانی را برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در این زنان توصیه می‌کردند.
اما بعد از انجام تحقیقاتی توسط سازمان سلامت زنان ، دانشمندان متوجه شدند استفاده از این روش درمانی خطر ابتلا به سرطان تخم‌دان و ابتلا به سکته را افزایش می‌دهد و به هیمن دلیل استفاده از این روش کاهش پیدا کرد.

نظرات 1 + ارسال نظر
صدف چهارشنبه 2 تیر 1389 ساعت 11:17 http://www.istgah.asantabligh.com

سلام خوبی ؟ وبلاگ قشنگی داری !یه سری هم به ما بزن ...هرچی دلت می خواد تو سایت من هست ممنون ازلطفتون راستی یه موقع واسه تبادل لینک اونم با (جایزه ویژه)اگه موافق بودی به این آدرس مراجعه کن گلم http://istgah.asantabligh.com/tabdol1.phpl

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد