همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

افزایش چاقی در ایران

50 تا 60 درصد افراد با سنین 20 تا 30 سال کشور ، دچار چاقی هستند .

به گزارش واحد مرکزی خبر ، رئیس انجمن غدد درون‌ریز و متابولیک ایران با ابراز نگرانی از روند رو به رشد بیماری های چاقی و دیابت در کشور ، شیوه غلط زندگی ، کاهش فعالیت‌های بدنی ، خوردن غذاهای نامناسب و گرایش به رژیم غذایی غربی را علت اصلی این بیماری‌ها دانست.

فریدون عزیزی در حاشیه دومین کنگره بین‌المللی سندروم متابولیک ، چاقی و دیابت در زنجان با انتقاد از جایگزین شدن رژیم غذایی غربی به جای رژیم غذایی 50 سال قبل ایرانی در بین خانواده‌ها گفت : امروزه در رژیم غذایی خانواده‌های ایرانی استفاده از فیبر ، میوه و سبزی کاهش و خوردن غذاهایی با کالری زیاد محتوی موادکربوهیدرات ، چربی و شیرینی افزایش یافته است .

وی به روند سریع چاقی در افراد 30 سال به ویژه زنان اشاره کرد و گفت : در شهرهای بزرگ مانند تهران چاقی بین زنان بیش از 20سال به 70 درصد هم رسیده است .

رئیس انجمن غدد درون ریز و متابولیک ایران ، چاقی را تهدید کننده سلامت زنان ایرانی دانست و افزود : با توجه به اینکه بیشتر خانم‌ها در ایران خانه‌دار و با مواد غذایی سر و کار دارند ، فعالیت بدنی کم آنها در مقایسه با مردان ، همچنین رژیم غذایی نامناسب آنان سبب شده از هر 3 زن ایرانی 2 نفر اضافه وزن داشته یا دچار چاقی باشند.

رئیس انجمن غدد درون‌ریز و متابولیک ایران تغییر در شیوه های زندگی ، افزایش فعالیت های بدنی به ویژه پیاده روی ، دوچرخه سواری و استفاده از پله به جای آسانسور را راهکاری برای جلوگیری از افزایش وزن دانست.

وی با اشاره این که غذاهای آماده و خشک پر کالری و چرب در جامعه درحال افزایش است گفت: با این حال بیش از 70 درصد مردم ایران از غذاهایی که در منزل تهیه می‌شود استفاده می‌کنند که البته باید فرهنگ تهیه غذا در منزل هم تغییر کند.

عزیزی توجه در نوع غذا ، روغن مورد استفاده ، تهیه غذا و سرخ کردنی‌ها را درمنزل یک ضرورت دانست و گفت : استفاده از غذاهای پرکالری ، انرژی و کالری زیادی را به بدن می‌رساند و موجب چاقی می شود.

دومین کنگره بین المللی سندرم متابولیک ، چاقی و دیابت با حضور بیش از 880 محقق و متخصص داخلی و خارجی به مدت 3 روز در مرکز همایش های بین المللی روزبه زنجان برگزار شد
نظرات 2 + ارسال نظر
صدف یکشنبه 30 خرداد 1389 ساعت 10:04 http://www.istgah.asantabligh.com

سلام خوبی ؟ وبلاگ قشنگی داری !یه سری هم به ما بزن ...هرچی دلت می خواد تو سایت من هست ممنون ازلطفتون راستی یه موقع واسه تبادل لینک اونم با (جایزه ویژه)اگه موافق بودی به این آدرس مراجعه کن گلم http://istgah.asantabligh.com/tabdol1.phpl

فروزان نظری سه‌شنبه 1 تیر 1389 ساعت 09:49 http://www.2bey.com

فروشگاه زنجیره ای- اینترنتی دوبی دات کام
بزرگترین فروش اینترنتی در زمینه های:
-انواع CD وDVD بازی,بازی پلی استیشن, بازیxbox ,کارتون ,فیلم مستند, بانوان,مذهبی,موسیقی,نرم افزار مشاغل,نرم افزار تخصصی
-انواع کیت های الکترونیکی
-صنایع دستی اصفهان
-لوازم شکار، ماهیگیری ،سفر و کمپینگ
-کارت های اعتباری, ویزاکارت, مستر کارت و کردیت کارت
-زیور آلات و بدلیجات
-آرایشی و بهداشتی,لوازم گریم,تجهیزات آموزشگاهی و آرایشگاهی
-دستگاه های ورزشی,بازی و سرگرمی
www.2bey.com
www.niyazmandiha.org
online.2bey@yahoo.com : ID
online@2bey.com : Email
0311-3372961 :tellfax
0311-3391916 :tell
0936-300-4590 :mobil

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد