همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

دسترسی 484 میلیون کاربر به اینترنت پرسرعت در دنیا

اینفورمیشین‌ویک، تعداد مشترکان خطوط پهن‌باند اینترنتی جهان با سرعت قابل ملاحظه درحال افزایش است که کارشناسان عامل اصلی این اتفاق را افزایش دسترسی کاربران در کشورهای آسیایی، به‌خصوص کشور چین به خطوط اینترنتی DSL و فیبرهای نوری می‌دانند.
مرکز Broadband Forum با انتشار گزارشی جدید اعلام کرد که تا پایان فصل نخست سال جاری میلادی 484 میلیون خط پهن‌باند اینترنتی در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است که این رقم رشد 12/3 درصدی استفاده از خطوط پهن‌باند اینترنتی نسبت به فصل پایانی سال 2009 و رشد 41/12 درصدی نسبت به 12 ماه گذشته را نشان می‌دهد.
بررسی این مرکز نشان داده است که گستردگی استفاده از خطوط پهن‌باند اینترنتی به دنبال افزایش تمایل کاربران آسیایی به استفاده از اینترنت پرسرعت روی داده است که در این میان، افزایش دسترسی کاربران چینی به خطوط پهن‌باند نقش عمده و اساسی برعهده داشته است.
در حالی که تا ماه گذشته آمریکا بیشترین تعداد کاربران آنلاین مجهز به خطوط پهن‌باند اینترنتی را در دنیا داشت، چین هم‌اکنون بیش از دیگر کشورهای جهان دسترسی برای شهروندان خود به این سرویس اینترنتی را فراهم کرده است. در حال حاضر 112 هزار خط اتصال پهن‌باند اینترنتی در کشور چین موجود است که این رقم برای کشور آمریکا 87 هزار عدد اعلام شده است.
تعداد کاربران آنلاین چینی که با استفاده از خطوط پرسرعت پهن‌باند در فصل نخست سال جاری میلادی وارد اینترنت شده‌اند نسبت به تعداد آن‌ها در فصل پایانی سال قبل 67/5 درصد و نسبت به تعداد آن‌ها در 12 ماه گذشته 96/20 درصد افزایش یافته است. چین همچنان سریع‌ترین رشد در زمینه گسترش خطوط پهن‌باند اینترنتی را در سراسر دنیا به خود اختصاص داده است.
"رابین مرش " مدیر عملیاتی مرکز Broadband Forum طی بیانیه‌ای توضیح داد: با توجه به فناوری‌های پیشرفته کنونی و گستردگی خدمات ارایه شده از سوی مراکز اینترنتی، ما هم‌اکنون شاهد گستردگی خطوط پهن‌باند اینترنتی در سراسر جهان هستیم که در این میان نوآوری‌های برخی دولت‌ها برای افزایش دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت بسیار قابل ملاحظه است. ما پیش‌بینی می‌کنیم که این جریان در سال‌های پیش‌رو سرعت بیشتری به خود بگیرد.
علاوه بر دو کشور چین و آمریکا که بیشترین تعداد کاربران متصل به خطوط پهن‌باند اینترنتی در جهان را به خود اختصاص داده‌اند، دیگر کشورها از جمله آلمان، انگلیس، کره جنوبی و برزیل به عنوان بزرگترین عرضه کنندگان خدمات اینترنت پرسرعت در جهان محسوب می‌شوند.
در حالی که آژانس‌های و سازمان‌های دولتی آمریکا از کاهش سرعت دسترسی مردم این کشور به خطوط پرسرعت اینترنتی در ماه‌های اخیر خبر داده‌اند، بررسی‌ها نشان می‌دهد که این جریان چندان باعث نگرانی کاربران این کشور نشده است. نتایج حاصل از آخرین نظرسنجی انجام شده در کشور آمریکا نشان می‌دهد حدود 80 درصد مردم آمریکا اطلاعات دقیقی در مورد سرعت اتصال خود به شبکه اینترنت ندارند و چندان هم در این زمینه نگران نیستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد