همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

چای: برای شما مفید است یا مضر؟

هر چند وقت یک بار تحقیقاتی انجام می‌شود و در مورد فواید یا مضرات مصرف چای اطلاعاتی به ما داده می‌شود، اما به طور کلی آیا نوشیدن چای برای ما مفید است یا خیر؟

نوشیدن بیش‌تر از 4 فنجای چای در یک روز می‌تواند خطر ابتلا به روماتیسم مفصلی را در زنان افزایش دهد. اگرچه بعضی تحقیقات نشان می‌دهد این نوشیدنی دارای فوایدی برای شما است.
محققان ادعا کردند که نوشیدن 3 یا 4 فنجای چای در روز می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را تا 25 درصد کاهش دهد. هم‌چنین به نظر می‌رسد که آنتی‌اکسیدان‌ها و منیزیوم موجود در این نوشیدنی به کاهش وزن کمک می‌کند. هم‌چنین نوشیدن یک فنجای چای می‌تواند خطر ابتلا به سرطان تخمدان را نیز کاهش دهد.
محققان متوجه شدند زنانی که هر روز یک فنجای چای می‌نوشند نسبت به زنانی که هرگز چای نمی‌نوشند با احتمال 10 درصد کم‌تر به این بیماری دچار می‌شوند.
تحقیقات نشان می‌دهد چای سبز مفیدترین نوشیدنی نسبت به دیگر انواع چای‌هاست.
دانشمندان متوجه شدند این نوشیدنی می‌تواند از ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی پیشگیری کند، در درمان آکنه موثر است و حتی یک شست و شو دهنده خوب دهان است. چای سبز حتی‌ می‌تواند از شما در برابر ابتلا به بیماری‌های چشمی هم محافظت کند.
این چای که سرشار از آنتی اکسیدان است به کاهش وزن شما هم کمک می‌کند.
البته به دلیل آن که این چای دارای مقادیر کم کافئین است ممکن است نوشیدن آن برای افرادی که نسبت به کافئین حساسیت دارند چندان خوشایند نباشد. هم‌چنین زنان باردار و شیرده هم بهتر است از این نوشیدنی کم‌تر استفاده کنند.
البته چای سیاه دارای عناصر مضر هم هست. مهم‌ترین ماده مضر در آن کافئین است که می‌تواند به سفت شدن عروق خونی منجر شود. اگرچه مقادیر کم کافئین در چای، این نوشیدنی را نسبت به قهوه سالم‌تر می‌کند.
بعضی از کارشناسان معتقدند در مورد فواید چای اغراق شده است. آن‌ها می‌گویند بهترین روش برای کمک به حفظ رطوبت پوست نوشیدن آب است.
با توجه به همه مضرات و فوایدی که تا کنون برای چای مطرح شده است شاید مهم‌ترین دلیل برای نوشیدن چای تحقیقی باشد که سال گذشته انجام شده است.
دانشمندان متوجه شدند که چای میزان استرس را تا 25 درصد کاهش می‌دهد.
در این آزمایش، محققان افرادی را در شرایط استرس‌زا قرار دادند و متوجه شدند افرادی که بلافاصله بعد از این شرایط چای نمی‌نوشند با احتمال 25 درصد بیش ‌تر دچار ناامیدی می‌شوند. اما افرادی که چای می‌نوشند میزان استرس آن‌ها تا 50 درصد کاهش پیدا می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد