همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

میزان خروج دانشجو از ایران نسبت به جمعیتش بیشتر است

 مدیر آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: ایران به همراه کشورهای کره و چین بیشترین میزان خروج دانشجو را نسبت به جمعیت خود دارند. 

دکتر منصور امین با بیان این اینکه این دانشجویان بیشتر راهی کشورهای هندوستان، مجارستان، اکراین، امارات و حتی سوریه می‌شوند، اظهارکرد: بیش از ۵هزار دانشجوی ایرانی در هندوستان مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: رشد جمعیت کشور در ابتدای انقلاب سبب شد تا در حال حاضر جمعیت زیادی از کشور در سن ۱۸ تا ۲۵ سال قرار داشته باشند و مسلما جوان در این سن نیاز به امکانات زیادی از جمله تحصیلات عالی دارد، اما شوق ادامه تحصیل در کشور و ظرفیت کم دانشگاه‌ها، به خروج دانشجویان دامن زده است.

امین با اشاره به تبلیغات گسترده کشورهای مختلف برای ترغیب دانشجویان به ادامه تحصیل در آن کشورها، گفت: آن‌ها جاذبه‌هایی زیادی را برای جذب دانشجویان ما ایجاد و معرفی می‌کنند و اغلب افرادی که برای ادامه تحصیل خارج می‌شوند دیگر به کشور باز نمی‌گردند. مدیر آموزشی دانشگاه جندی‌شاپور ادامه داد: نه تنها دانشجویان، بلکه متخصصان و افراد تحصیل کرده‌ای که کشور هزینه زیادی برای تحصیل آن‌ها پرداخت کرده است هم به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند.

امین با بیان اینکه در سالهای اخیر امکانات پژوهشی زیادی در دانشگاه‌ها ایجاد شده است، اظهارکرد: می‌توان با ظرفیت سازی و استخدام این افراد با حقوق مناسب، از خروج آنها جلوگیری کرد. وی با اشاره به خروج اساتید بازنشسته به همراه خانواده‌هایشان برای ادامه زندگی در اروپا و آمریکا، گفت: می‌توان با دادن مجوز تاسیس دانشگاه‌های غیر انتفاعی به اساتید بازنشسته از خروج آنها جلوگیری و از تجربه آنها استفاده کرد و ظرفیت پذیرش دانشجو در داخل را هم بالا برد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد