همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

تابلوی شام آخر ، منشا چاقی

نتایج تحقیقات دو دانشمند آمریکایی نشان می دهد که شام آخر مسیح که زمانی بسیار ساده بوده است در گذر قرنها به سفره ای بسیار تشریفاتی تبدیل شده و به این ترتیب چاقی مفرط به وجود آمده است.
در کتاب عهد جدید آمده که شام آخر مسیح بسیار ساده بوده است این درحالی است که در روی میزی که لئوناردو داوینچی از صحنه شام آخر مسیح به تصویر کشیده است غذاهای متنوع دیگری از جمله ماهی و سبزیجات نیز به چشم می خورد.

100871672510.jpg


به همین منظور دو برادر دانشمند به نام های «برایان و کریگ وانسینک» به ترتیب استاد بازاریابی و اقتصاد «دانشگاه کورنل» و استاد فناوری «کالج وسلیان ویرجینیا» با بررسی هزار سال اخیر از تاریخ مسیحیت دریافتند که در طول این سال ها مواد خوراکی که روی میز شام آخر بیشتر و بیشتر شده اند.

این دو محقق با بررسی 52 تابلویی که در مدت هزار سال از شام آخر مسیح کشیده شده است نشان دادند که در این تابلوها که هر یک به فاصله حدود 20 سال از دیگری کشیده شده اند در بشقابهای حواریون مسیح میزان و تنوع غذا بیشتر شده است.

به اعتقاد این دو برادر پژوهشگر ، افزایش میزان خوراکی های شام آخر نشان می دهد در این مدت رفتار اجتماعی در خوردن غذاهای متنوع تغییر کرده و به این ترتیب چاقی مفرط ایجاد شده است.

این محققان با استفاده از یک نرم افزار ویژه تمام غذاهایی را که در 52 تابلوی صحنه شام آخر مسیح طراحی شده اند اسکن کرده و دریافتند که در مدت یک هزاره از زمان نقاشانی چون «پیترو لورنزتی» و «لئوناردو داوینچی» تا آثار نقاشان مدرن تر میزان غذای موجود بر روی میز شام آخر 62.2 درصد افزایش یافته است.

براساس گزارش نیویورک تایمز، همچنین از حدود سال 1500 میلادی تاکنون بزرگی بشقاب ها 65.6 درصد و بزرگی تکه های نان 23.1 درصد افزایش داشته اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد