همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

فواید روغن ماهی

روغن ماهی برای بهبود بیماری قلبی بسیارمفید است . روغن ماهی حاوی نوعی چربی بنام چربیهای امگا 3 با خاصیت پائین آوردن تری گلیسیرید خون است . از اینرو توصیه می شود روغن ماهی به رژیم غذایی بیماران قلبی اضافه شود . برخی از خاصیتهای چربیهای امگا 3 عبارتند از:

- رقیق کردن خون : این ویژگی روغن ماهی در درمان لختگی خون به کار می آید . به همین دلیل درمیان اسکیموها که غذای اصلی آنها ماهی است ، بیماری قلب و عروق کمتر دیده می شود.

- کاهش سنتز
VLDL:VLDLیکی از انواع کلسترول خون است که مضر می باشد و موجب کاهش تولیدHDL که کلسترول مفید خون است می شود. روغن ماهی در کاهشVLDL مؤثر است .

- کاهش چسبندگی پلاکتها : ثابت شده است که روغن ماهی موجب می شودکه پلاکتها کمتر به یکدیگر بچسبند و از تولید لخته های پلاکتی داخل رگها جلوگیری می کند.

تحقیقات نشان داده است که مرگ و میر در میان بیمارانی که از روغن ماهی استفاده می کنند 30 درصد کمتر از کسانی است که آنرا مصرف نمی کنند . همچنین براساس تحقیقات ، مصرف روزانه 28 گرم ماهی ، 40 درصد بیماریهای عروق کرونر راکه به قلب خونرسانی می کنند و 50 درصد سکته های قلبی را کاهش می دهد . از اینرو توصیه می شود برای پیشگیری از وقوع سکته های مجدد پس از یک سکته یا جلوگیری از عوارض عروقی در بیماران دیابتی ، به طور مرتب ماهی یا روغن ماهی مصرف شود.

اما چه نوع ماهی ای مصرف کنیم؟

ماهی های پرچربی مثل قباد، آزاد ، کولی ، سفید ، ساردین ، تون ، کپور و شاه ماهی برای مصرف بهتر است . ماهی ، در صورتیکه 2 تا 3 بار در هفته مصرف شود اثرات بسیار مفیدی را در پی دارد.

نظرات 1 + ارسال نظر
مصطفی شنبه 22 خرداد 1389 ساعت 10:11

سلام دوستان

این سایت عالی است در یک ماه بالای 800$ می تونید کسب کنید

هر 3 شنبه ساعت 12 شب یا همون دقایق اولیه روز 4 شنبه یک ایمیل از این سایت برات میاد که توش یک لینکه روی اون کلیک میکنی میره توی صفحه سایت 3 یا 4 تا بنر توشه فقط روی اونها یکی یکی کلیک کن که باز شه اصلا نمیخواد براش صبر کنی فقط باز بشه اون بنر ها بسته
راستی به زیر مجموعه هاتم این رو بگو که حتما با جمیل ثبت نام کنند .. توی صفحه اصلیه سایت یک ماشین حسابه که اگر 3 تا زیر مجموعه داشت باشی که هر کدوم هم 3 تا زیر مجموعه داشته باشند شما 845 دلار در پایان ماه برا ت چگ رو میفرستن به اون آدرسی که تموقع ثبت نام دادید .

http://www.geostring.com/en/?1174583&jun12

http://www.forexrainbow.com/files/ubfqeoqpktzfx5gdbxtv.gif

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد